arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

ترامپ وزارت دادگستری در زمان اوباما را دستگاهی فاسد خواند

«دونالدترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در توییتی وزارت دادگستری ایالات متحده در دوران زمامداری سلف خود را پس از انتشار دست نوشته هایی از «لیزا پیج» وکیل سابق اف.بی.آی.، مورد انتقاد قرار داد و آن را دستگاهی فاسد برشمرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ وزارت دادگستری در زمان اوباما را دستگاهی فاسد خواندترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: دست نوشته های لیزا پیج که به تازگی فاش شد، وزارت دادگستری زمان اوباما را دقیقا همانطور که بود، به شکل یک دستگاه معیوب و فاسد نمایان می کند. 
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این توییت آورد: امید است که عدالت در نهایت به کار آید. موارد (افشاگری های) بسیار دیگری در راه است. 
دست نوشته هایی از مصاحبه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با لیزا پیج روز سه شنبه منتشر شد و نشان داد که وی از اف.بی.آی. در برابر اتهام تعصب نسبت به ترامپ دفاع کرده است. 
لیزا پیج پس از انتشار اخباری در مورد رد و بدل شدن پیام هایی علیه ترامپ بین وی و «پیتر استرزوک» مقام سابق ضد اطلاعاتی اف.بی.آی.، زیر ذره بین قرار گرفت. 
این دست نوشته ها نشان می دهد که پیج بر این مساله مهر تائید گذاشته است که مقام های وزارت دادگستری آمریکا در جریان تحقیقات در مورد ایمیل های «هیلاری کلینتون» این مساله را برای اف.بی.آی. روشن کردند که این اداره نباید کلینتون را به دلیل سهل انگاری فاحش در مدیریت اطلاعات طبقه بندی شده، تحت پیگرد قرار دهد. 
ژوئیه 2016، «جیمز کومی» مدیر وقت اف.بی.آی. در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که کلینتون در کنترل اطلاعات طبقه بندی شده، بسیار بی دقتی کرده است. با این حال کومی در آن زمان تاکید کرد که پرونده ای علیه کلینتون تشکیل نمی شود.
به موجب قانون فدرال آمریکا، سهل انگاری فاحش در کنترل و مدیریت اطلاعات این کشور ممکن است مجازات زندان یا جریمه نقدی دربر داشته باشد و هیچ الزامی مبنی بر اینکه متهم این اقدام را به عمد یا از روی بی دقتی انجام داده است، وجود ندارد. 
کومی در ابتدا کلینتون را به سهل انگاری فاحش در مدیریت اطلاعات طبقه بندی شده متهم کرد، اما این اتهام تعدیل شد بدین نحو که کلینتون در این زمینه بسیار بی دقتی کرده است.
رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه همچنین در توییت دیگری رسانه های این کشور را متهم کرد که بدون مدرک و سند، تصاویر را دستکاری می کنند تا به یک تئوری توطئه دامن زنند مبنی بر اینکه «ملانیا ترامپ» همسر وی، بدلی را استخدام کرده است تا در محافل عمومی در کنار ترامپ ظاهر شود. 

نظرات بینندگان