arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

تعداد داوطلبان کنکور ۹۸ از مرز یک میلیون ۷۶ نفر هزار گذشت

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از یک میلیون و ۷۶ هزار داوطلب در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: این آزمون روزهای پنج شنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از یک میلیون و ۷۶ هزار داوطلب در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: این آزمون روزهای پنج شنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: مهلت ثبت نام مجدد در کنکور سراسری سال ۹۸ رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، برای داوطلبانی که در مهلت تعیین شده از ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند ۹۷ موفق به ثبت نام نشده‌اند، روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ به پایان رسید.

وی در ادامه گفت: بر اساس آمار اولیه تاکنون تعداد ۴۰ هزار و ۳۳۹ داوطلب در مهلت مجدد موفق به ثبت نام در کنکور شدند که با در نظر گرفتن آمار ثبت نامی‌های سابق جمعاً تعداد یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۵۷ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند و آمار نهایی متعاقباً اعلام خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. بطوریکه برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای داوطلبان نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی)، ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می‌شود، بر همین اساس داوطلبان باید در انتخاب نوع نظام آموزشی دقت داشته باشند.

دکتر توکلی گفت: آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنج شنبه ۱۷ و جمعه ۱۸ تیر ماه سال آینده در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان