arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

روسیه هم آسمان خود را بروی بویینگ ۷۳۷ مکس بست

رئیس سازمان هواپیمایی روسیه گفت: سازمان هواپیمایی روسیه (روس آویاتسیا) از طریق کانال های ارتباطی خود به سازمان هواپیمایی کشورهای مختلف و همه دست اندرکاران امور پرواز پیام فرستاده است که حریم هوایی فدراسیون روسیه بر روی بوئینگ 737 مکس تا اطلاع بعدی بسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس سازمان هواپیمایی روسیه از بسته شدن آسمان این کشور بر روی هواپیماهای بویینگ از نوع 737 مکس خبر داد.

به گزارش ایرنا، آلکساندر نرادکو روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: سازمان هواپیمایی روسیه (روس آویاتسیا) از طریق کانال های ارتباطی خود به سازمان هواپیمایی کشورهای مختلف و همه دست اندرکاران امور پرواز پیام فرستاده است که حریم هوایی فدراسیون روسیه بر روی بوئینگ 737 مکس تا اطلاع بعدی بسته است.


انگلیس، چین، استرالیا، آفریقای جنوبی و آرژانتین از جمله نخستین کشورهایی بودند که بکارگیری این هواپیما را در روزهای گذشته ممنوع کردند.


پس از اتخاذ تصمیم مشابه از سوی دیگر کشورهای اروپایی از جمله ایرلند، آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند، آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا نیز روز سه شنبه حکم به تعلیق پروازهای تجاری هواپیماهای بوئینگ 737 مکس سری 8 و 9 در تمام کشورهای عضو این اتحادیه داد.
ترکیه، کویت و عمان نیز از دیگر کشورهایی هستند که تصمیم به توقف بکارگیری این هواپیما گرفتند.


آمریکا نیز که از تعداد زیادی هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 در خطوط هوایی خود استفاده می‌کند سرانجام شب گذشته زیر فشار افکار عمومی این کشور مجبور شد استفاده از این هواپیما را متوقف کند.


با وجود تلاش‌ بوئینگ برای امن نشان دادن هواپیماهایش، ارزش سهام این شرکت این هفته در بازار بورس آمریکا حدود 11 درصد سقوط کرد.


یک فروند بوئینگ 737 مکس 8 شرکت هواپیمایی اتیوپی چند روز پیش و تنها دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه آدیس آبابا سقوط کرد و تمامی 157 سرنشین آن کشته شدند.


هواپیمای دیگری نیز از همین نوع حدود سه ماه پیش با مانند اتفاقی که در آدیس آبابا افتاد در اندونزی سقوط کرد که در جریان آن حادثه نیز 189 سرنشین هواپیما جان باختند.


بویینگ 737 یکی از محبوب‌‌ترین و پرفروش ترین هواپیماهای مسافربری باریک‌پیکر دنیاست که تا به امروز بیش از 10 هزار فروند از آن تحویل شرکت‌های هواپیمایی در نقاط مختلف جهان شده است.


سری جدید این هواپیما موسوم به مکس که چهارمین نسل 737 از زمان نخستین پرواز آن در سال 1967 به حساب می آید، مهم‌ترین هواپیمای صادراتی این روزهای بویینگ است.

نظرات بینندگان