arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

واکنش فلسطین به تغییر لحن آمریکا درباره جولان اشغالی

مقام‌های ارشد تشکیلات خودگردان و فتح تغییر لحن آمریکا درباره جولان سوریه را محکوم و اعلام کردند، فرستاده آمریکا به نماینده کمپین انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه (دیروز) برای اولین بار در گزارش حقوق بشری خود بلندی‌های جولان را به جای آنکه منطقه‌ای اشغال شده توصیف کند آن را منطقه‌ای تحت کنترل اسرائیل توصیف کرده است.

«صائب عریقات» مقام ارشد مذاکره‌کننده فلسطینی و عضو ارشد فتح در واکنش به این موضوع اعلام کرد، «جیسون گرینبلت» فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در امور منطقه، به صورت رسمی به رئیس کمپین انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و حزب وی «لیکود» تبدیل شده است.

عریقات در ادامه توئیت خود نوشت: به نظر می‌رسد (گرینبلت) برای خدمت به شهرک‌نشنیان و افراط‌گراهای اسرائیلی و از بین بردن میانه‌روهای فلسطینی و اسرائیلی متولد شده است؛ کسانی که زندگی‌شان را برای امنیت و صلح از طریق تحقق راهکار دو دولتی در مرزهای 1967 اختصاص داده‌اند.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان هم اعلام کرد، این تصمیم آمریکا در خصوص جولان، ادامه شیوه خصمانه دولت آمریکا علیه ملت فلسطین و در تضاد با تمام قطعنامه‌‌های بین‌المللی است.

واکنش فلسطین به تغییر لحن آمریکا درباره جولان اشغالی

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، وی در ادامه اعلام کرد، عناوین آمریکایی اطلاق‌شده (بر اراضی فلسطینی و جولان) واقعیت اراضی اشغالی فلسطین از 1967 و جولان اشغالی را تغییر نمی‌دهد؛ اراضی‌ای که بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و قانون بین‌الملل تحت اشغال رژیم اسرائیل هستند.

ابوردینه افزود، تصمیم اخیر در راستای توطئه آمریکا برای اجرایی کردن «معامله قرن» با هدف تسویه مسأله فلسطین صورت می‌گیرد.

معامله قرن طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی است و گفته می‌شود پس از انتخابات رژیم صهیونیستی در نهم ماه آوریل امسال ارائه خواهد شد.

نظرات بینندگان