arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

تجاوز سه قایق جنگی اسرائیل به آبهای لبنان

سه قایق جنگی اسرائیل با تجاوز به حریم دریایی و آبهای لبنان پس از چند دقیقه گشت زنی و نقض حاکمیت این کشور از آن خارج شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سه قایق جنگی رژیم صهیونیستی با تجاوز به حریم دریایی و آبهای لبنان پس از چند دقیقه گشت زنی و نقض حاکمیت این کشور از آن خارج شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، فرماندهی ارتش این کشور با صدور بیانیه و اعلام موارد مختلف تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی و نقص حریم آبی لبنان، نیروهای سازمان ملل متحد مستقر در لبنان (یونیفل) را در جریان آن قرار داد.

بر اساس اعلام ارتش لبنان در تاریخ پنجشنبه 14 مارس (23 اسفند) ساعت 10 و 30 دقیقه به وقت محلی یک فروند قایق جنگی این رژیم 650 متر به آبهای لبنان در منطقه راس الناقوره تجاوز کرده و پس از 17 دقیقه گشت زنی و حضور غیرقانونی از آن خارج شده است.

همین منطقه روز چهارشنبه نیز از سوی یک فروند قایق جنگی این رژیم مورد تجاوز قرار گرفته و این قایق پس از ورود به 705 متر از حریم دریایی لبنان و 4 دقیقه گشت زنی از آن خارج شده بود.

در همین حال در ادامه تجاوزهای قایق های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه نیز در یک مورد دیگر در منطقه مزبور و در ساعت 15 و 35 یک فروند قایق نظامی این رژیم یکصد متر وارد آبهای لبنان شده و پس از 10 دقیقه گشت زنی و اقدام تجاوزکارانه از آن خارج شده است.

روز دوشنبه گذشته نیز دو قایق جنگی رژیم صهیونیستی با ورود به حریم آب های سرزمینی لبنان، حاکمیت این کشور را نقض کردند.

براساس این گزارش موضوع تجاوز این رژیم به حریم آبی لبنان از سوی ارتش این کشور به نیروهای موقت سازمان ملل متحد (یونیفل) مستقر در لبنان گزارش و موضوع در حال پیگیری است.

نظرات بینندگان