arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰

آغاز بارش برف و باران از هفته آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس اطلاعیه‌ سازمان هواشناسی یک سامانه بارشی از اواخر روز جمعه از شمال غرب وارد کشور می‌شود که سبب آغاز بارش برف و باران از هفته آینده در کشور و کاهش 10 درجه‌ای دما طی روز شنبه در شمال غرب، شمال و دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، بر اساس اطلاعیه‌ سازمان هواشناسی یک سامانه بارشی از اواخر روز جمعه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و طی روزهای شنبه و یکشنبه ابتدا استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و در ادامه دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بر این اساس در روز شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش متناوب برف و باران و در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط از عصر روز شنبه و طی صبح یکشنبه به مناطق شرق مازندان و استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال سمنان محدود می‌شود.

شدت فعالیت بارش این سامانه طی روز شنبه در استان‌های گیلان و مازندران رخ خواهد داد که سبب اختلال در تردد جاده‌ای منتهی به این استان‌ها و استان اردبیل خواهد شد.

همچنین طی روز شنبه در شمال غرب، شمال و دامنه‌های جنوبی البرز دمای هوا بین 5 تا 10 درجه و طی روز یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور بین 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و صبح شنبه به سبب پایداری جو، پتانسیل آلودگی هوا بالا خواهد بود و سبب افزایش چگالی آلاینده‌ها به ویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت نیمه شمالی کشور می‌شود.
نظرات بینندگان