arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰

آلمان فروش تانک به عربستان را تکذيب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آلمان گزارشهای انتشار یافته مبنی بر موافقت برلین با فروش 270 دستگاه تانک مدل لئوپارد را به عربستان تکذیب کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به خبرهایی در این باره که ماه ژوئیه در برخی از مطبوعات آلمان منتشر شد ، این گزارشها را تکذیب کرد.

به گزارش انتخاب، یک مقام مسئول در وزارت دفاع و یک کارمند سفارت آلمان در عربستان سعودی پیشتر از توافقنامه سری برلین - ریاض برای فروش تانک مدل لئوپارد 2 ای 7 پلاس به عربستان خبر داده بودند. اما سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری گفت: این خبر را تکذیب می کنم، ضمن اینکه وابسته نظامی ما در عربستان نیز این خبر را تایید نمی کند و حتی چیزی درباره درخواست ریاض برای خرید چنین تانک هایی را اعلام نکرده است. انتشار این خبر سبب واکنش نمایندگان مخالف دولت مرکل در پارلمان شده بود.

نمایندگان مخالف چنین توافقنامه ای را نقض قوانین آلمان در بخش صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی عنوان کردند. نوع روابط اعراب با اسرائیل و در سال 2011 به وجود آمدن بهار عربی سبب شده است تا آلمان در فروش سلاح به کشورهای عربی ملاحظاتی را در نظر بگیرد و حتی از آن امتناع کند. صادرات سال گذشته سلاح در آلمان در مقایسه با سال 2009 با رشد 60 درصدی مواجه شد و به 2.1 میلیارد یورو رسید.
نظرات بینندگان