arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰

حضور نصرالله در مراسم عاشورا بازتاب هاي زيادي در محافل صهيونيستي داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضور دبیرکل حزب الله لبنان در جمع عزاداران عاشورا در بیروت و موضعگیری های وی مقامات رژیم صهیونیستی را نگران کرده است. رسانه های اسرائیلی اعلام کردند این امور درست برعکس چیزی است که اسرائیل و متحدان آن در منطقه می خواهند.

به گزارش انتخاب به نقل از واحد مرکزی خبر، عباس فنیش گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره گفت اسرائیل مواضع سید حسن نصرالله را در روز عاشورا مورد بازخوانی و مطالعه مجدد قرار داد و این در حالیست که پیش بینی های زیادی در خصوص تاثیر اوضاع سوریه بر افزایش قدرت نظامی حزب الله شده است.

به نظر می رسد وقتی اسرائیلی ها دیدند مواضع نصرالله در قبال حوادث منطقه منعکس کننده اعتماد به نفس این حزب است و نشان می دهد باد بر وفق مراد اسرائیل و متحدان آن در منطقه نمی وزد، پیام وی را به خوبی دریافتند.

یک کارشناس اسرائیلی می گوید: هیچ کس نمی تواند حزب الله را خلع سلاح کند.

اسرائیل در جنگ اخیر نتوانست این کار را انجام دهد.

از سوی دیگر حزب الله معتقد است تلاش های آمریکا برای تبدیل سوریه به عامل خود و اسرائیل در منطقه با موفقیت روبرو نخواهد شد.

ایهود یعری کارشناس اسرائیلی مسائل اعراب نیز گفت نصرالله اظهار داشت عزم خود را جزم کرده است و در زمانی که سوریه با بحران روبروست، این حزب همچنان سلاح دریافت می کند و توان نظامی خود را افزایش می دهد.

این مسئله با موضع بشار اسد رئیس جمهور مصر هماهنگی دارد که می گوید من بدون جنگ سقوط نمی کنم و این امر اسرائیل را نگران کرده است.

در ادامه گزارش آمده است: رسانه های اسرائیلی مانور نیروهای این رژیم در بلندی های جولان و دیدار ایهود باراک وزیرجنگ این رژیم و نیز رئیس ستاد کل ارتش این رژیم از محل مانور را واکنشی مستقیم به مانور موشکی اخیر سوریه دانستند.

خبرنگار کانال دو تلویزیون اسرائیل می گوید: وقتی سوریه مانور موشکی برگزار می کند و آنرا در رسانه های جهان پخش می کند، ارتش اسرائیل نیز در بلندی های جولان مانور برگزار می کند و از رسانه ها می خواهد به اینجا بیایند تا نشان دهد اسرائیل می داند چگونه مشت خود را به آنها نشان دهد.

یکی دیگر از کانال های تلویزیون اسرائیل نیز می گوید: مانور موشکی که اسد این هفته اجرا کرد نشان دهنده ان است که همه در فضایی جنگی قرار دارند.

آمریکا و فرانسه سفرای خود را به دمشق بازگرداندند و اتحادیه عرب نیز چند روزی به اسد فرصت داد.

در این شرایط غرب برای رویارویی تردید دارد.

در بخش دیگری از گزارش امده است منابع آگاه اسرائیلی می گویند آمریکا با هماهنگی ترکیه و دیگر کشورهای عربی و اروپایی می کوشند به منظور براندازی نظام اسد با ژنرال های ارتش این کشور تماس برقرار کنند زیرا به قدرت مخالفان سوری برای براندازی نظام این کشور اعتماد ندارند.
نظرات بینندگان