arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰

اسرائیل پل دسترسي به مسجد الاقصي را مي بندد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئولان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با صدور حکمی اعلام کردند که پل دسترسی به صحن مسجد الاقصی باید تا هفت روز دیگر بسته شود.

به گزارش انتخاب، مسئولان شهرداری بیت المقدس با انتشار بیانیه ای اعلام کردند بازیدکنندگان غیرمسلمان مسجد الاقصی از این پل استفاده می کنند و شهرداری قصد دارد برای تامین امنیت آنها این مسیر را ببندد. بازدیدکنندگان غیر مسلمان یا نیروهای نظامی و پلیس اسرائیل برای وارد شدن به صحن مسجد الاقصی از این مسیر استفاده می کنند.

در بیانیه شهرداری بیت المقدس آمده است واحد مهندسی شهری بیت المقدس بسته شدن سریع پل موقتی را که دسترسی بازدیدکنندگان غیرمسلمان را به باب المقربین در صحن مسجد الاقصی امکان پذیر می ساخت، خواستار شده است.

در این بیانیه آمده است این سازه به خاطر اینکه از چوب ساخته شده و قابل اشتعال است، می تواند برای بازدیدکنندگان خطرناک باشد. این سازه چوبی که گردشگران خارجی را از دیوار ندبه ( اصلی ترین مکان زیارتی یهودیان) به صحن مسجد الاقصی ( سومین مکان مقدس مسلمانان) هدایت می کند، از مدتها پیش مشاجرات شدیدی را بین اسرائیل و جهان اسلام به ویژه اردن و مصر موجب شده است. این سازه در سال دو هزار و چهار پس از فروریختن گذرگاه قبلی به طور موقت احداث شد.

در بیانیه شهرداری بیت المقدس آمده است بنیادی که مسئولیت رسیدگی به امور مربوط به دیوار ندبه را بر عهده دارد هفت روز وقت دارد تا به دستور صادر شده توسط واحد مهندسی شهرداری بیت المقدس، اعتراض کند. در بیانیه شهرداری بیت المقدس آمده است دیگر مسیرهای دسترسی به مسجد الاقصی برای مسلمانان باز خواهد بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، نوامبر گذشته مقامات اسرائیل کار تخریب این مسیر چوبی را به تاخیر انداختند چرا که بیم آن داشتند این کار موجی از خشم و اعتراض در کشورهای عرب و اسلامی برانگیزد.
نظرات بینندگان