arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸

شکایت گروه خودروسازی تسلا از کارمندان جاسوس / از سرقت اسرار تجاری تا افشای ویژگی های خودران برای شرکت های رقیب

گروه خودروسازی تسلا، از برخی کارمندان سابق خود با اتهام جاسوسی شکایت کرد. بر اساس این شکایت کارمندان مذکور،اسرار تجاری این شرکت را به شرکت های رقیب و به طور مشخص به شرکت زوکس می فروخته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه خودروسازی تسلا، از برخی کارمندان سابق خود با اتهام جاسوسی شکایت کرد. بر اساس این شکایت کارمندان مذکور،اسرار تجاری این شرکت را به شرکت های رقیب و به طور مشخص به شرکت زوکس می فروخته اند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد شرکت تسلا مانند بسیاری از همتایان خود دچار مشکل سرقت و جاسوسی شده است. درواقع مدیر تسلا مدعی است که برخی از کارمندان، اطلاعاتی مهم را از این شرکت ربوده و در اختیار رقبا قرار داده اند.

یکی از شرکت هایی که تسلا مدعی است اطلاعاتش به آنجا ارسال شده اس، شرکت توسعه فناوری های خودران "زوکس" است. این شرکت مقر آن در فورت سیتی کالیفرنیا است، در سال 2014 توسط تیم کنتلی کلی، طراح استرالیایی تاسیس شد. اکنون تسلا دو پرونده  شکایت را علیه چندین کارمند سابق خود و شرکت زوکس مطرح کرده و در این شکایات مدعی شده که اسرار تجارتش سرقت شده است.

این سازنده خودرو در سیلیکون ولی ادعا می کند که چهار کارمند سابق، "اطلاعات اختصاصی و اسرار تجاری" را به سرقت برده اند تا به زوکس کمک کنند اقداماتی مفید برای توسعه و مدیریت انبار، تدارکات و عملیات کنترل موجودی انجام دهد".

تسلا می گوید که چهار کارمند سابق این شرکت که به زوکس رفته اند اسناد اختصاصی تسلا را برای کارفرمایان خود ربوده اند. این افراد  اسکات ترنر، سیدنی کوپر، کریستین دمین و کری امای هستند و تسلا مدعی است این سرقت آگاهانه و عمدی رخ داده است.

وکلای  شرکت تسلا می گویند: "اقدامات  و مهارت هایی که در تسلا استفاده می شود، طی  یش از چندین سال توسعه یافته و با هزینه ای فوق العاده ساخته شده اند اما اکنون توسط چندین کارمند سرقت شده اند."

این شرکت ادعا می کند که ترنر که مدیر مرکز توزیع تسلا بود، مدارک محرمانه ای حاوی اطلاعات مربوط به دریافت و سفارش موجودی شرکت، همراه با "طرح های داخلی و طرح های فیزیکی برخی از انبارهای تسلا" را به ایمیل شخصی خود ارسال کرده است. افزون بر این تسلا ادعا می کند دمین، سرپرست انبار سابق نیز چهار سند محرمانه را به ایمیل شخصی خود با موضوع "چیزهای خوب" ارسال کرده است. این شرکت همچنین ادعا می کند که کوپر اعتراف کرده که اسناد محرمانه را به ترنر و زوکس پیش از استعفا از تسلا فرستاده است.

دادخواست دیگری نیز علیه گوانگژی چائ. از اعضای تیم خودران تسلا مطرح شده چرا که تسلا معتقد است او با دسترسی به نرم افزارها اطلاعات را سرقت کرده است. تسلا می گوید که در سال گذشته، چائو شروع به آپلود "نسخه هایی کامل از کد منبع مربوط به سیستم خودران تسلا کرده و این اطلاعات را به حساب iCloud خود ارسال کرده است/

 

نظرات بینندگان