arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸

رئیس جمهوری لبنان: حزب الله برخاسته ازیک پایگاه مردمی است

میشل عون رئیس جمهوری لبنان خطاب به وزیرخارجه امریکا تاکید کرد، حزب الله لبنان حزبی به شمار می رود که در پارلمان و دولت بیروت حضور داشته و برخاسته از پایگاه مردمی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری لبنان: حزب الله برخاسته ازیک پایگاه مردمی استوی عصر جمعه در دیدار با مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا با اعلام این مطلب تصریح کرد: حزب الله لبنان در پارلمان و دولت حضور دارد .
وی که در پاسخ به برخی اظهارات وزیر خارجه امریکا علیه حزب الله سخن می گفت، افزود، حزب الله لبنان برخاسته از یک پایگاه مردمی است که در خاک خود و روستاهای خود زندگی می کند و یکی از مذاهب اساسی لبنان را نمایندگی می کند.
رئیس جمهوری لبنان در ادامه از پمپئو برای بازگرداندن پناهندگان سوری به مناطق امن سوریه درخواست همکاری کرد و افزود : بیروت بیش از یک و نیم میلیون پناهنده سوری در خود جای داده و دیگر ظرفیت و تحمل پیامدهای تداوم وجود پناهندگان بر همه بخش های حیاتی کشور وجود ندارد.
وی تاکید کرد: عملیات ساماندهی بازگشت پناهندگان سوری بر اساس ساز و کارهای طراحی شده توسط سازمان امنیت عمومی لبنان بر همین منوال ادامه خواهد داشت.
عون در ادامه از همکاری امریکا برای ترسیم مرزهای زمینی معروف به خط آبی تقدیر کرد و گفت: امنیت و ثبات در جنوب لبنان با این کار افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: لبنان همچنان به اجرای قطعنامه 1701 پایبند است و بر تداوم آرامش و ثبات در مرزهای جنوبی با وجود کارشکنی و تجاوزات مستمر اسرائیل تاکید دارد.
رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بارها حریم هوایی و دریایی لبنان را نقض کرده است.
رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که محافظت از وحدت ملی و صلح داخلی از اولویت هایی است که مردم این کشوربرای آن تلاش می کنند. 
عباس ابراهیم رئیس سازمان امنیت عمومی لبنان نیز در این دیدار ساز و کارهایی را که توسط این سازمان برای بازگشت پناهندگان سوری از ماه پنجم سال گذشته میلادی در دستور کار قرار گرفته برای وزیر خارجه آمریکا تشریح کرد.
وی گفت که تاکنون 175 هزار پناهنده سوری از لبنان به کشور خود بازگشته اند و تاکید کرد که سازمان امنیت عمومی ایجاد فضای مناسب برای بازگشت پناهندگان را بر عهده گرفته و وضعیت آنها را در محل زندگیشان همواره زیر نظر دارد و تاکنون هیچگونه گزارشی از آسیب رسانی به آنها به دست این سازمان نرسیده است.
رئیس جمهوری لبنان در ادامه این دیدار نقشه ای از تراکم جمعیت پناهندگان سوری در مناطق مختلف این کشور به پمپئو ارائه داد.
پمپئو نیز در این دیدار بر گسترش روابط بین دو کشور و ادامه پشتیبانی آمریکا از نیروهای مسلح لبنان تاکید کرد. 
وی همچنین آمادگی آمریکا برای همکاری در ترسیم مرزهای زمینی و دریایی لبنان و اسراییل را اعلام کرد.
جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز امروز بعد از دیدار با وزیر خارجه امریکا تاکید کرد که حزب الله یک گروه لبنانی است که در دولت و مجلس نماینده دارد.
پیشتر شخصیت های لبنانی در موضع گیری های خود خواستار یک صدا شدن مقام های این کشور در برابر دخالت های امریکا در امور داخلی لبنان به خصوص در ارتباط با حزب الله شده بودند

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان