arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸

خسارت ۵۰۰ میلیاردی سیل در گالیکش گلستان

فرماندار گالیکش گفت: سیلاب به حدود شش هزار هکتار از اراضی و محصولات کشاورزی همچون گندم و کلزا در حد ۳۰ الی ۴۰ درصد و نیز بخش دام و طیور خسارت وارد کرد که رقم آن ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود. همچنین آسیب به حدود ۵۰۰ خانه مسکونی شامل آبگرفتگی، آسیب و تخریب در شهر‌های گالیکش و صادق آباد و نیز مناطق روستایی این شهرستان بیش از ۵۵ میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرماندار گالیکش گفت: به دنبال بارش های شدید چند روز اخیر در حوزه شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و وقوع سیل، حدود 500 میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف این شهرستان وارد شد.

حسین مایلی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیلاب به حدود شش هزار هکتار از اراضی و محصولات کشاورزی همچون گندم و کلزا در حد 30 الی 40 درصد و نیز بخش دام و طیور خسارت وارد کرد که رقم آن 200 میلیارد ریال برآورد می شود.

وی گفت: خسارت هایی نیز به پل ها و راه های روستایی کوهستانی بخش مرکزی گالیکش با برآورد 100میلیارد ریال وارد شده است.

وی افزود: آسیب به حدود 500 خانه مسکونی شامل آبگرفتگی، آسیب و تخریب در شهرهای گالیکش و صادق آباد و نیز مناطق روستایی این شهرستان بیش از 55 میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.

فرماندار گالیکش افزود: خسارات وارده به جاده های دسترسی، اشجار و رانش سازه های سنگی و ملاتی حوزه منابع طبیعی نیز حدود 40 میلیارد ریال برآورد می شود.

به گفته وی، آسفالت معابر، جداول، کانال ها و سیل بند شهرهای گالیکش و صادق آباد و مواردی همچون سازه های طرح های هادی روستایی از جمله جداول و پل های روستایی و تخریب دکل مخابرات در شهر صادق آباد از دیگر خسارت های سیلاب در این شهرستان است که مجموع خسارات این بخش حدود 50 میلیارد ریال است.

به گفته فرماندار گالیکش خسارات وارده به تاسیسات آب، برق و مخابرات مناطق روستایی باعث قطع شدن مقطعی آب و برق برخی روستاها شده که مجموع خسارات این بخش 13 میلیارد ریال برآورد می شود.

شهرستان گالیکش با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شرق گلستان واقع است و بر اثر بارش های شدید در روزهای پایانی سال گذشته، شهرستان های مختلف این منطقه از سیل و طوفان خسارت دید.

نظرات بینندگان