arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰

حزب‌الله لبنان: آزادگان جهان عرب فلسطين را قبله حركت خود قرار دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حزب‌الله لبنان و برخي شخصيت‌هاي فلسطيني و عربي با محكوم كردن حملات هوايي اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه خواهان توقف جنايات اين رژيم در قبال ملت فلسطين شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حزب‌الله لبنان با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: از ملت‌هاي عربي و آزادگان در جهان عرب مي‌خواهيم تا فلسطين را قبله حركت خود قرار داده و تمام تلاش خود را براي حمايت از ملت مظلوم فلسطين و مقاومت مستمر آنها در برابر اشغا‌گران صهيونيست به كار بگيرند.

در ادامه اين بيانيه آمده است: اين تجاوزات حلقه‌اي از سلسله جنايت‌هاي پي در پي اسرائيل در قبال ملت فلسطين به شمار مي‌آيد.

در بيانيه حزب‌الله لبنان تاكيد شده است، اين تجاوزات در سايه سكوت كشورهاي عربي و اتحاديه عرب در قبال تلاش براي ممانعت از اقدامات دشمن صهيونيستي به اشكال مختلف انجام مي‌شود.

در ادامه اين بيانيه آمده است: ادامه يافتن چنين تجاوزاتي در حالي انجام مي‌شود كه نهادهاي بين‌المللي و در راس آن‌ها شوراي امنيت با دشمن صهيونيستي عليه ملت فلسطين همكاري مي‌كنند و در كنار اشغالگران ايستاده‌اند.

به دنبال حملات هوايي اخير رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه چندين فلسطيني به شهادت رسيده و يا زخمي شدند.

از سوي ديگر، محمد صبيح، معاون دبيركل اتحاديه عرب در واكنش به اين حملات هوايي عنوان داشت: مسئوليت كامل حملات خطرناك اسرائيل عليه ملت فلسطين متوجه اسرائيل است.

وي در ادامه افزود: اسرائيل سعي دارد با متشنج كردن اوضاع، موانع بيشتري را بر سر راه تلاش‌ها براي پيشبرد روند صلح ايجاد كند.

صبيح همچنين تاكيد كرد: اسرائيل قوانين بين‌المللي و كنوانسيون ژنو را با استفاده از خشونت‌ بي‌حد و حصر زير پا مي‌گذارد، نهادهاي حقوقي و بين‌المللي بايد براي ممانعت از ادامه يافتن جنايت‌هاي اسرائيل وارد عمل شوند.

وي در ادامه افزود: جنايت‌هاي اسرائيل در نوار غزه طي سال‌ 2008 و 2009 را به جامعه بين‌المللي يادآور مي‌شويم. در پيش گرفتن سياست‌هاي يك بام و دو هوا در قبال اسرائيل باعث شده اين دولت به جنايت‌هاي خود ادامه دهد. ملت فلسطين و گروه‌هاي فلسطيني بايد به اين اقدامات اسرائيل پاسخ منطقي بدهند.

صائب عريقات، مذاكره كننده ارشد فلسطيني نيز عنوان داشت: پيامدهاي خطرناك ادامه يافتن تجاوزات نظامي اسرائيل عليه نوار غزه متوجه دولت اسرائيل است.

وي در ادامه افزود: اسرائيل سعي دارد، تلاش‌ها براي تحقق آشتي ملي فلسطين را از بين ببرد گروه‌هاي فلسطيني در نوار غزه بايد نسبت به اين نقشه‌ها هوشيار باشند.

نخست وزير مردمي فلسطين تاکيد کرد كه دولت متبوعش به منظور پايان بخشيدن به تجاوز ارتش رژيم صهيونيستي به نوار غزه در حال تماس و رايزني با چندين طرف عربي و بين‌المللي است.

از سوي ديگر، به گزارش مرکز اطلاع‌رساني فلسطين، اسماعيل هنيه، نخست‌وزير دولت حماس گفت: تعدادي از مقامات امنيتي و سياسي رژيم اشغالگر قدس پيش از آغاز اين تجاوز، ساکنان نوار غزه را به حمله تهديد کردند و اکنون ارتش عبري با قتل‌عام و ترور فلسطينيان اين تهديدات را عملي مي‌سازد.

وي تصريح کرد: اين تجاوز از اهداف پليد دشمن صهيونيستي عليه ملت فلسطين به ويژه ساکنان نوار غزه پرده برمي‌دارد.

وي يادآور شد: اين جنايت همچون جنايات قبلي در پرتو پايداري ملت فلسطين و قدرت دفاعي مقاومت فلسطين به شکست مي‌انجامد.

همچنين ياسر عثمان، سفير مصر در تشکيلات خودگردان فلسطين سران تل‌آويو را مسئول کامل تجاوزات کنوني ارتش عبري به نوار غزه خواند و از آنان خواست تا به اين جنايات پايان بخشند.

وي در مصاحبه با راديو رسمي فلسطين تاکيد کرد: اقدامات تروريستي ارتش عبري عليه ساکنان نوار غزه اوضاع اين منطقه را متشنج و ملتهب کرده است.

وي ضمن اشاره به تلاش‌هاي گسترده قاهره و رايزني و تماس مقامات آن با تمامي طرف‌ها براي آرام‌سازي مجدد اوضاع نوار غزه، ابراز اميدواري کرد که اين تلاش‌ها به ثمر بنشيند.

وي يادآور شد: مصر براي کنترل اوضاع کانال‌هاي رايزني و تماس با تمامي طرف‌ها را گشوده است.

سفير مصر تصريح کرد، گروه‌هاي فلسطيني از دريچه احساس مسئوليت با تلاش‌هاي جاري مصر همسويي دارند و آنها ضمن اينکه در حالت دفاع از خويش هستند به کنه توطئه‌هاي شوم رژيم صهيونيستي براي کشيدن نوار غزه به دايره خشونت پي برده‌اند.
نظرات بینندگان