arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۸

«فراغه» رکورددار بیشترین بارش و «مهردشت» دارای کمترین بارش شد

رئیس اداره هواشناسی ابرکوه گفت: طی بارش‌های روز و شب گذشته فراغه با 19 میلی‌متر بیشترین و مهردشت با 9 و نیم میلی‌متر کمترین بارش را داشته‌اند.بارش باران طی روز و شب گذشته در بسیاری از نقاط استان و ازجمله شهرستان ابرکوه آغاز و با توجه به وقوع سیل در استان‌های گلستان و فارس، مردم اندکی دچار اضطراب شده و از همان ساعات اولیه آغاز بارش، تیم‌های مدیریت بحران و نیروهای امدادی در سراسر استان فعال شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس اداره هواشناسی ابرکوه گفت: طی بارش‌های روز و شب گذشته فراغه با 19 میلی‌متر بیشترین و مهردشت با 9 و نیم میلی‌متر کمترین بارش را داشته‌اند.

به گزارش فارس، بارش باران طی روز و شب گذشته در بسیاری از نقاط استان و ازجمله شهرستان ابرکوه آغاز و با توجه به وقوع سیل در استان‌های گلستان و فارس، مردم اندکی دچار اضطراب شده و از همان ساعات اولیه آغاز بارش، تیم‌های مدیریت بحران و نیروهای امدادی در سراسر استان فعال شدند.

در همین راستا محسن غلامزاده مهرآبادی دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه صبح امروز وضعیت شهرستان را عادی اعلام کرد و افزود: در پی بارش‌های شب گذشته تیم مدیریت بحران از مناطق پر خطر بازدید و به لطف خدا هیچ خطری از لحاظ وقوع سیل شهرستان را تهدید نمی‌کند.

در ادامه رئیس اداره هواشناسی شهرستان ابرکوه بیشترین بارش‌های روز گذشته را متعلق به دهستان فراغه واقعه در بخش مرکزی شهرستان دانست و گفت: رکورد بارش‌ها متعلق به دهستان فراغه با 19 میلی‌متر بوده است.

مجید زارع تصریح کرد: میزان بارش در شهر ابرکوه و فیض‌آباد نیز به صورت مساوی 13 میلی‌متر گزارش شده است. ضمن اینکه اسفند آباد نیز در بخش بیشترین بارش‌ها با 11 میلی‌متر، سومین منطقه پر باران شهرستان ابرکوه اعلام می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: در این میان کمترین بارش‌ها متعلق به شهر مهردشت با 9 و نیم میلی‌متر بوده است.

وی در رابطه با وضعیت فعلی جوی شهرستان ابراز کرد: هم‌اکنون دمای هوا 13 درجه و رطوبت نسبی نیز 62 درصد است و برای 24 ساعت آینده شهرستان آسمانی به‌تدریج ابری، گاهی وزش باد شدید، احتمال باد و گردوخاک، در بعدازظهر نیز رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان