arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰

عبدالله گل: حمله تل آویو به تهران به مثابه آتش زدن بنزین است/ نباید با ایران شوخی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به ایران را به مثابه آتش زدن بنزین خواند و تاکید کرد: نباید با ایران شوخی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "عبدالله گل" در گفتگو با شبکه خبری فرانسه 21 اظهار داشت: حمله اسرائیل به ایران همانند آتش زدن بنزین بوده و دیوانگی محض است.

وی افزود: به نظر من اسرائیل با حمله نظامی به تهران مرتکب اشتباه بزرگی می شود زیرا ایران کشوری نیست که کسی بخواهد با آن شوخی کند.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: من به عنوان رئیس جمهوری کشوری که مخالف وجود سلاح هسته ای در منطقه خاورمیانه است، درباره ماجراجویی اسرائیل علیه ایران هشدار می دهم.

عبدالله گل گفت: مخالف کشورهایی هستیم که سلاح های هسته ای دارند، مخصوصا اگر این سلاح ها در منطقه ما باشد. هم اکنون نمی توانیم بگوییم که آیا ایران در حال تولید سلاح هسته ای یا نه و این موضوع مربوط به آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه دخالتها و مواضع تند خود علیه دولت سوریه ادعا کرد: متاسفانه در سوریه انسانهای بسیار زیادی کشته می شود و عکس العمل مردم نسبت به نظام سوریه با کشورهای دیگر فرق دارد.

وی در ادامه ضمن حمایت ترکیه از گروههای مخالف سوری گفت: هم اکنون ده هزار سوری در خاک ترکیه حضور دارند و پیش بینی می شود که افراد بیشتری به کشورمان بیایند.

عبدالله گل پیشتر نیز در گفتگو با روزنامه گاردین در اظهاراتی مداخله جویانه گفته بود: با توجه به بحران هشت ماهه درسوریه بیش از این نمی توان به بشار اسد اعتماد کرد، از همین رو انجام اصلاحات در این کشور اجتناب ناپذیر است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
1
6
قبلا که میگفتی ایران دنبال سلاح هسته ای نیست. الان چی شده که شک داری؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
0
0
اقای گل عبدالله گل خیلی گلی بیا توباغ حالا کی خواست حمله کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
0
0
ترا بخدا مواظب سیایت خارجی باشید و به ترکیه و روسیه اعتماد نکنید آنها از زمان حکومت عثمانی با ایرانیان بد بوده اند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
0
1
به نظر من باید هدف ضمیمه کردن تمام همسایه های ایران به خاک ایران مد نظر قرار گیرد . همانطور که قبلاً خطه ی آذر بایجان , ترکمنستان و ترکستان و بلوچستان و افغانستان و تاجیکستان و پایین و بالا تحت ایران واحد اداره میشد . با این هدف ... . این کار باعث در اختیار داشتن منابع بیشتر و در نتیجه قدرت بیشتر می شود و هرچه قدرت بیشتر باشد این بهتر است و کار بهتر را باید انجام داد . البته برای این کار به قدرت خیلی خیلی کامل نیاز هست و باید به اون سمت حرکت کرد . ایران حق دارد سلاح هسته ای داشته باشد و من موافق داشتن سلاح هسته ای هستم . چون نمیشه پیش بینی کزد در آینده چه آدمایی به چه درجه ی عقلی تو کشور های غربی و اسرائیل میان سر کار و باید توازن وحشت در هر صورت بر قرار باشه .
نظرات بینندگان