arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۸

اپل کاربران خود را معتاد می کند؟! / نگاهی به ترفند مخفی و هوشمندانه «اپل کارت»

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که به محض استفاده از «اپل کارت» به این محصول وابسته و معتاد خواهید شد. این موضوعی است که با یک بررسی ساده به سادگی روشن می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که به محض استفاده از «اپل کارت» به این محصول وابسته و معتاد خواهید شد. این موضوعی است که با یک بررسی ساده به سادگی روشن می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اگر شما هم از افرادی هستید که مایلید هر چه سریعتر اپل کارت تهیه کنید بهتر است این موضوع را بدانید که به محض تهیه این محصول ممکن است هرگز نتوانید آی فون خود را ترک کنید.

از زمان ساخت آیفون سازگار با کارت اعتباری دیجیتال و فیزیکی بسیاری از کاربران به شدت علاقه مند شده اند که هرچه سریعتر یک اپل کارت تهیه کنند. اما شاید در کنار این وسوسه مطلع نباشید که این حرکت جسورانه آیفون با هدف ایجاد وابستگی شدید بین شما و اکوسیستم اپل انجام گرفته است.

در یک نگاه جدی اگر از حق نگذریم باید اعتراف کنیم که مزایای اپل کارت به نظر بسیار جذاب می رسد: اپل وعده اقدامات امنیتی گسترده ای را برای جلوگیری از روش های مشترک تقلب در کارتهای اعتباری را مطرح کرده است. این سیستم به شما تا 3 درصد پول نقد و یک ردیاب مالی بصری ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا در بالاترین سطح  از پرداخت خود باقی بمانید. افزون بر این ها استفاده از اپل کارت واجد هیچ هزینه ای در استفاده از کارت بین المللی و یا حتی پرداخت های کارت نیست. این موضوعات در کارت های دیگر بسیار رایج است.

اپل کاربران خود را معتاد می کند؟! / نگاهی به ترفند مخفی و هوشمندانه «اپل کارت»

دنیای پرداخت ها برای اپل که در سال 2014 سیستم پرداخت تلفن همراه اپل را راه اندازی کرد، چندان جدید نیست. اما یک کارت اعتباری کامل که توسط شبکه پرداخت مستر کارت و گلدمن ساکس پشتیبانی می شود، نشان دهنده شیرجه رفتن توپچی های اپل به حساب های بانکی است که اثراتی مستقیم  برای ویزاکارت، پرداخت های گوگل، سامسونگ و دیگر بازیکنان پرداخت دیجیتال خواهد داشت.

رقبا باید توجه کنند که اپل توانایی بی نظیری برای تحمیل وضعیت خود به بازار در اختیار دارد. بسیاری از صاحبان محصولات اپل در حال حاضر با استفاده از مکینتاش،آیپاد، مکینتاش و فروشگاه اپل فعالیت های خود را انجام می دهند و به عبارتی دقیق تر در این اکوسیستم قفل شده اند. علت این موضوع را می توان دسترسی ساده کاربران به خدمات خانواده اپل دانست. برای مثال آی مسیج و آیپاد با مک همگام سازی شده اند.

اکثر قابلیت های کارت اپل در برنامه کیف پول دیجیتال در آیفون شما زندگی می کنند. این شامل ردیابی ها و پرداخت اپل کارت می شود. نکته مهم تر این است که شما به برنامه Wallet برای نظارت بر حساب کاربری خود نیاز دارید. به یاد داشته باشید، این داده ها روی دستگاه شما محاسبه شده است، نه به صورت آنلاین، بنابراین نمی توانید فقط اطلاعات حساب خود را از یک پنجره مرورگر بر روی دسکتاپ خود یا در یک برنامه جداگانه  جستجو کنید. بر این اساس همه شواهد نشان می دهد که استفاده از کارت اپل وابستگی به محصولات این شرکت را بیش از گذشته افزایش می دهد.

نظرات بینندگان