arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۸

سه میلیارد مترمکعب سیلاب وارد سدهای خوزستان شد

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: تا کنون سه میلیارد مترمکعب سیلاب وارد سدهای خوزستان شده که 2.2 میلیارد مترمکعب آن در سدها تسکین یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سه میلیارد مترمکعب سیلاب وارد سدهای خوزستان شدداریوش بهارلویی پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش از 11 فروردین افزود: طبق پیش بینی ها به مدت 48 ساعت در همه حوضه های آبریز خوزستان بارندگی شدید خواهیم داشت که به تبع آن خروجی سدها افزایش می یابد. 
وی اضافه کرد: در حال حاضر خروجی همه سدهای خوزستان برای کنترل ارتفاع و آماده شدن برای سیلاب بعدی افزایش یافته است. 
بهارلویی گفت: در این بین حوضه رودخانه های دز و کرخه، بحرانی ترین حوضه های استان هستند، و حوضه رودخانه کارون و سپس حوضه مارون در رده های بعد قرار دارند. 
سازمان آب و برق عصر امروز با صدور سه اطلاعیه، نسبت به وقوع سیلاب در 18 روستای حاشیه دز، 33 روستا و سه شهر در حاشیه کرخه و 18 روستا در حاشیه کارون هشدار داده و ضمن انتشار فهرست این روستاها از دستگاه های اجرایی خواسته که برای حفاظت از ساکنان و تخلیه روستاها آمادگی داشته باشند. 
حجم فعلی آب در مخزن سد کرخه 5.1 میلیارد مترمکعب، سد دز 2.4 میلیارد مترمکعب، سد گتوند علیا (کارون) 4.1 میلیارد مترمکعب و سد مارون 1.8 میلیارد مترمکعب است. هواشناسی بارش باران در هفته آینده را پیش بینی کرده است. 
سازمان آب و برق خوزستان هشدار داده است که خروجی سد کرخه از حدود 600 مترمکعب برثانیه فعلی ممکن است به یک هزار مترمکعب برثانیه و خروجی سد دز از یک هزار و 300 مترمکعب برثانیه فعلی به بیش از 2 هزار مترمکعب برثانیه برسد.
احتمال افزایش دبی کارون در مقطع اهواز نیز تا 2 هزار و 500 مترمکعب برثانیه پیش بینی شده است. 

نظرات بینندگان