arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸

ائتلاف آمریکا: از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۲۵۷ غیرنظامی در عراق و سوریه به طور غیرعمد کشته شده‌اند

ائتلاف بین‌المللی مدعی مقابله با داعش به رهبری واشنگتن در بیانیه‌ای اذعان کرد که در حملات هوایی این ائتلاف در عراق و سوریه از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون ۱۲۵۷ غیرنظامی به طور غیرعمد کشته شده‌اند. در بیانیه این ائتلاف آمده است که در محدوده زمانی بین مارس ۲۰۱۴ تا اواخر فوریه ۲۰۱۹ میلادی ۳۴ هزار و ۳۸ حمله در سوریه و عراق انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ائتلاف بین‌المللی مدعی مقابله با داعش به رهبری واشنگتن در بیانیه‌ای اذعان کرد که در حملات هوایی این ائتلاف در عراق و سوریه از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون ۱۲۵۷ غیرنظامی به طور غیرعمد کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، در بیانیه این ائتلاف آمده است که در محدوده زمانی بین مارس ۲۰۱۴ تا اواخر فوریه ۲۰۱۹ میلادی ۳۴ هزار و ۳۸ حمله در سوریه و عراق انجام داده است.

در این بیانیه تاکید شده است، در ماه فوریه ۱۴۷ اطلاعیه مربوط به کشته شدن غیرنظامیان احتمالی را مورد بازنگری قرار داده و تنها یک مورد آنها را تایید کرده که مربوط به ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۷ است. این ائتلاف در آن حمله یک انبار تسلیحاتی در عراق را بمباران کرد و منجر به زخمی شدن دو غیرنظامی شد.

ائتلاف آمریکایی در این بیانیه‌ اذعان کرد که در حملات هوایی خود در عراق و سوریه از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون باعث مرگ ۱۲۵۷ غیرنظامی به طور غیرعمد شده است.

در همین راستا، موسسه "ایر وورز" که شمار قربانیان در تمامی حملات هوایی در جهان را رصد می‌کند، اعلام کرد، تعداد ۷۵۹۵ غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکایی کشته شده‌اند.

نظرات بینندگان