arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰

هشدار ژنرال آمریکایی به پاکستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت:

 ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که اکنون زمان آن فرا رسیده که به نفوذ اسلام‌آباد در افغانستان خاتمه دهیم.

 دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست "شورای آتلانتیک" آمریکا با اشاره به اینکه بر ‌اثر حمله ناتو به منطقه "مهمند ایجنسی" و کشته ‌شدن نظامیان پاکستانی‌، مقامات پاکستان مسیر تدارکاتی ناتو به افغانستان را قطع کرده‌اند، گفت: هر چند ما نگران قطع خط تدارکاتی ناتو نیستیم اما مسیر تدارکاتی جایگزین در افغانستان گران و طولانی می‌باشد و ما رفتارهای پاکستان را تحمل می‌کنیم.

وی گفت: این رفتارها بر روابط پاکستان و آمریکا تاثیر منفی می‌گذارد و از این موضوع بشدت نگران است.

دمپسی تصریح کرد: ما برای خاتمه دادن به اختلافات پاکستان و آمریکا نهایت تلاش خود را می‌کنیم.

رئیس ستاد مشترک آمریکا ادامه داد: تروریست‌ها مخفی‌گاه‌ها و کمین‌گاه‌های زیادی در پاکستان دارند که این کمین‌گاه‌ها برای برقراری امنیت در افغانستان خطرناک است و باید از بین برود همچنین اکنون زمان آن رسیده که تسلط "اسلام آباد" بر افغانستان را از بین ببریم.

این مقام بلندپایه نظامی آمریکا با اعلام حمایت از "لویه جرگه" در کابل، تأکید کرد که آمریکا به اهداف خود در افغانستان رسیده‌ است.

این در حالی ‌است که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حاضر نشد هیچ توضیحی درباره سخنان ژنرال دمپسی ارائه دهد.

همچنین "جورج لیتل"سخنگوی پنتاگون هم نیز اعلام داشته که نصب سیستم دفاعی جدید در مرزهای پاکستان به ویژه سیستم جلوگیری از نقض حریم هوایی این کشور خطری برای آمریکا محسوب نمی‌شود و خود پاکستان در این زمینه تصمیم گیرنده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هیئتی از حزب "جنبش متحده قومی" پاکستان با ژنرال دمپسی ملاقات کرده و خواهان عذرخواهی آمریکا از پاکستان شدند و وی در پاسخ به آنان ابراز داشته که تضمین می‌دهم حمله بالگردهای نظامی به پاکستان عمدی نبوده و به زودی اوباما و ناتو گزارشی در این زمینه ارائه خواهند کرد.
نظرات بینندگان