arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۸

برکناری چند مقام بلاروسی به خاطر وضعیت بد یک گاوداری

رئیس جمهوری بلاروس معاون نخست وزیر و چند مقام دیگر این کشور را در هنگام بازدید از یک گاوداری و مشاهده وضعیت غیر بهداشتی آن برکنار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری بلاروس معاون نخست وزیر و چند مقام دیگر این کشور را در هنگام بازدید از یک گاوداری و مشاهده وضعیت غیر بهداشتی آن برکنار کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در فیلمی که از الکساندر لوکاشنکو در هنگام بازدید از یک گاوداری در استان ماگیلوفسک بلاروس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، دیده می‌شود که او در واکنش به وضعیت نابسامان این مرکز برکناری تعدادی از مقامات همراه خود را به صورت شفاهی اعلام می‌کند.
براساس گفته او، معاون نخست وزیر، وزیر کشاورزی و استاندار استان ماگیلوفسک از مقام خود برکنار می‌شوند.
رسانه‌های بلاروسی نیز گزارش داده اند که این رویداد سه شنبه گذشته در هنگام بازدید لوکاشنکو از گاوداری مجتمع کشاورزی آمکودور اشکلوف در منطقه اشکلوفسک استان ماگیلوفسک رخ داده است.
لوکاشنکو که در فیلم به شدت عصبانی به نظر می‌رسد، خطاب به رئیس مجتمع کشاورزی می‌گوید که آیا شما در اردوگاه کار آشویتس (اردوگاه آلمان نازی در لهستان در جنگ دوم جهانی) کار می‌کنید که چنین رفتاری با حیوانات دارید.
وی افزود: علاوه بر استاندار ماگیلوفسک و همراهان، اشخاص دیگری در اینجا بودند که در این وضعیت مسئول هستند که تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.
رئیس جمهوری بلاروس در محل دستور برکناری ولادیمیر دومانفسکی استاندار ماگیلوفسک را هم صادر کرد.
یک روز پس از آن نیز به دستور وی «میخاییل روسی» معاون نخست وزیر و لئونید زایتس وزیر کشاورزی و مواد غذایی بلاروس از مقام خود برکنار شدند.
رئیس جمهوری بلاروس به داشتن رفتار تند با مقام‌های حکومتی این کشور معروف است و بار‌ها در جلسه‌های دولت با تندترین لحن از مقام‌هایی که از دستورات سرپیچی کرده اند، انتقاد کرده و در مواردی نیز مقام حکومتی را برکنار کرده است.

نظرات بینندگان