arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸

آمریکا کمک به سه کشور آمریکای مرکزی را قطع کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به وزارت خارجه این کشور دستور داد کمک‌های مالی مستقیم این کشور به کشور‌های مثلث شمالی در آمریکای مرکزی که شامل السالوادور، هندوراس و گواتمالا می‌شود را قطع کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور آمریکا دستور قطع کمک به سه کشور آمریکای مرکزی هندوراس، السالوادور و گواتمالا را صادر کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به وزارت خارجه این کشور دستور داد کمک‌های مالی مستقیم این کشور به کشور‌های مثلث شمالی در آمریکای مرکزی که شامل السالوادور، هندوراس و گواتمالا می‌شود را قطع کند.

ترامپ که تلاش کرده است برای کاهش مهاجرت‌های غیر قانونی، دیوار مرزی در امتداد مرز آمریکا و مکزیک بسازد، پنجشنبه گفت: احتمالا مرز آمریکا و مکزیک را می‌بندد و مکزیک و هندوراس را به ناتوانی در جلوگیری از هجوم مهاجران غیر قانونی به آمریکا، متهم کرد.

در حدود ۶۲۷ میلیون دلاری که کنگره سال گذشته برای کمک به آمریکای مرکزی اختصاص داده بود، مدت طولانی در دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید بلاتکلیف مانده است.

السالوادور، هندوراس و گواتمالا از جمله کشور‌هایی هستند که بیشترین میزان مهاجرت به آمریکا را دارند. سالهاست واشنگتن به دولت‌های این کشور‌ها برای ایجاد ثبات در اوضاع اجتماعی کمک می‌کند تا به این ترتیب میزان مهاجرت از این کشور‌ها به آمریکا کاهش یابد.

اوایل این هفته اداره مرزبانی و گمرک آمریکا اعلام کرد بیش از هفتاد و شش هزار مهاجر غیر قانونی ماه فوریه وارد آمریکا شده اند.

نظرات بینندگان