arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸

تمامی روستاهای شمالی حاشیه رودخانه دز در شهر اهواز تخلیه شدند

بخشدار مرکزی اهواز گفت: تمامی روستاهای شمالی حاشیه رودخانه دز در شهر اهواز تخلیه شدند و طبق پیش‌بینی‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه که آورد بالای آب به منطقه می‌رسد مشکل جدی‌تر خواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تمامی روستاهای شمالی حاشیه رودخانه دز در شهر اهواز تخلیه شدندعلی بلمچی بخشدار مرکزی اهواز امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به وجود ۱۳ روستا در حاشیه رودخانه دز، اظهار کرد: ۷ روستا در معرض خطر جدی قرار داشتند که شب گذشته به دلیل بالا آمدن سطح آب سیل‌بندها شکسته شدند به همین دلیل روستاها تخلیه شد.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها و هشدارهای داده شده مردم منطقه همکاری کردند و به کمک ارتش و سپاه روستاها تخلیه شدند.

بخشدار مرکزی اهواز عنوان کرد: مردم در ۴ نقطه شهر الهایی اسکان پیدا کردند که محل اسکان اصلی در حوزه بسیج شهر الهایی است و خدمات کامل غذا، بهداشت، آب‌معدنی و سایر خدمات موردنیاز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: ۶ روستای حاشیه رودخانه دز همچنان در برابر افزایش دبی رودخانه مقاوم هستند و تا این لحظه نیازی به تخلیه نبود.

بلمچی با اشاره به پیش‌بینی‌ها برای افزایش دبی رودخانه دز، اظهار کرد: تمامی روستاهای شمالی حاشیه رودخانه دز در شهر اهواز تخلیه شدند و طبق پیش‌بینی‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه که آورد بالای آب به منطقه می‌رسد مشکل جدی‌تر خواهد شد.

بلمچی با بیان این‌که دبی رودخانه کرخه به اندازه رودخانه دز بالا نرفته است، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از زمین‌های کشاورزی روستاهای حاشیه رودخانه کرخه آسیب دیده‌اند و به دلیل فاصله روستاها با رودخانه کرخه آسیب‌پذیری کمتری دارند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان