arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۰۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰

تظاهرات کم سابقه در مسکو؛ «پوتین دزد است»

به دلیل برگزاری این راهپیمایی که با مجوز دولت انجام شد، نزدیک به ۲۵ هزار نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی نیز در خیابان‌های مسکو حضور داشتند...تظاهرکنندگان در مسکو خواستار باطل شدن انتخابات هفته گذشته شدند که بنا بر آمار دولت، حزب روسیه متحد ولادیمیر پوتین توانست نزدیک به ۵۰ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد؛ انتخاباتی که مخالفان می‌گویند در آن تقلب شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در شهر مسکو نزدیک به ۵۰ هزار نفر در مرکز این شهر راهپیمایی کرده و شعارهای «ما وجود داریم»، «پوتین دزد است» و «روسیۀ بدون پوتین» سر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ،  تظاهرکنندگان در مسکو خواستار باطل شدن انتخابات هفته گذشته شدند که بنا بر آمار دولت، حزب روسیه متحد ولادیمیر پوتین توانست نزدیک به ۵۰ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد؛ انتخاباتی که مخالفان می‌گویند در آن تقلب شده است.

به دلیل برگزاری این راهپیمایی که با مجوز دولت انجام شد، نزدیک به ۲۵ هزار نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی نیز در خیابان‌های مسکو حضور داشتند.

برپایه گزارش‌های منتشر شده در چندین شهر دیگر روسیه نیز تظاهرات ضدپوتین برگزار شده است. بنا بر اعلام پلیس نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در شهر تمسک و ۷۰۰۰ نفر هم روز شنبه در سن پترزبورگ تجمع کردند.

​​ولادیمیر ریژکوف، یک رهبر مخالف دولت، می‌گوید اگر کاخ کرملین نتایج انتخابات را باطل اعلام نکند، تظاهرات دیگری در شب کریسمس برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، را متهم به تحریک مردم کرده است.

​​​​شماری از ناظران داخلی و بین المللی می‌گویند در انتخابات پارلمانی یکشنبه گذشته به نفع حزب روسیه متحد پوتین تقلب شده و از جمله گروهی از رای دهندگان به صورت غیر قانونی بیش از یک بار رای داده‌اند.

مخالفان همچنین می‌گویند اعلام نامزدی پوتین برای نامزدی ریاست جمهوری به معنای در دست گرفتن قدرت برای ۶ سال دیگر در این کشور است.

آندری ایسایف، معاون حزب روسیه متحد پوتین، گفت که معترضان «نباید به پیاده نظام آنهایی که می‌خواهند کشورمان را نابود کنند، تبدیل شوند.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
خشايار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
25
2
اين جنجال هم از گور آمريكا بلند ميشه ، آمريكا هر جايي كه به نفعش نباشه به طرفش تهمت ميزنه در صورتي كه خود آمريكاييها از همه پست ترن 0
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
2
22
بازم دم شما گرم! تابناک که دیروز خبر گذاشت "دهها نفر در تظاهرات روسیه دستگیر شدند" و بعدش کلاً خبر را برداشت. نمیدوم "نه شرقی نه غربی" یعنی این؟ اگه قراره اینطوری سینه چاک روسیه و چین باشیم، چرا سینه چاک غرب نباشیم که یه منفعتی برای خودمون و مردممون هم داشته باشه!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
چون سیاست فعلی نعل وارونه است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
2
23
حتما اين ها فتنه گر هستند نههههههههههه غلام؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
1
7
خیلی حال میکنم وقتی میبینم چند تا رای منفی داده میشه به نظرات برادران رفیق روسیه. البته مردم در کشور هایی نظیر روسیه سوریه چین و... شعور ندارند و نمیدونم چرا همش فریب امریکا رو میخورن بی تربیت ها
نظرات بینندگان