arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

جاده‌های اراک به تهران و فراهان دچار آبگرفتگی شد

مدیر کل امور راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بارش شدید باران از بامداد یکشنبه تاکنون در این استان موجب آبگرفتگی جاده‌های فراهان و اراک به سمت تهران شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل امور راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بارش شدید باران از بامداد یکشنبه تاکنون در این استان موجب آبگرفتگی جاده‌های فراهان و اراک به سمت تهران شده است.

«علی زندی فر» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: جاده فراهان به دلیل حجم آب موجود در منطقه آبگرفتگی شدید دارد و رانندگان با کندی و رعایت نکات ایمنی می‌توانند در ان آمد و شد داشته باشند.

وی توضیح داد: در کیلومتر ۱۰ محور اراک به سمت تهران در مقابل زرین خوشه نیز به دلیل حجم زیاد آب انباشته آبگرفتگی ایجاد شده، اما تردد در ان جریان دارد و نیرو‌های راهداری همه تلاش را در مدیریت آب این منطقه به کار گرفته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: در راه شازند و گردنه سیبک از ساعات اولیه بامداد دوشنبه بارش برف سنگینی آغاز شده که نیرو‌های راهداری پاکساری معبر و نمک پاشی را در دستور کار دارند و رانندگانی که در این محور تردد می‌کنند تنها با زنجیر چرخ می‌توانند سفر داشته باشند.

زندی فر عنوان کرد: بارش سنگین برف در محور تفرش نیز از نیمه‌های شب گذشته شروع شده و گردنه نقره کمر لغزنده است، اما تردد در آن با زنجیر چرخ به کندی جریان دارد و نیرو‌های راهداری اقدامات برفروبی و نمک پاشی را در چندین نوبت در این جاده انجام داده اند.

وی عنوان کرد: جاده خنداب به ملایر نیز به دلیل بارندگی شدید دچار آبگرفتگی شده است.

مدیرکل امور راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: جاده ازنا در حدفاصل حوزه استحفاظی استان لرستان شب گذشته به دلیل ریزش کوه و رانش زمین مسدود شده بود که نیرو‌های راهداری استان مرکزی با اعزام به این منطقه مسیر را پاکسازی کردند و این راه باز است.

زندی فر توضیح داد: با توجه به شرایط جوی نامناسب و بارش برف و بارا سنگین توصیه می‌شود که مردم به صورت جدی از سفر‌های غیر ضوری پرهیز کنند.

وی افزود: ۳۰۰ نیروی انسانی با ۱۸۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راه‌های برون شهری استان مرکزی کار برفروبی، رفع انسداد مسیر‌های مسدود شده و پاکسازی راه‌های آبگرفته را برعهده دارند.

سامانه کم فشار قدرتمند و بارش‌های سیل آسا و برف سنگین از روز یکشنبه در سرایر استان مرکزی آغاز شده و بنا به اعلام سازمان هواشناسی این ناپایداری جوی تا پایان وقت دوشنبه با حجم و شدت بالا در استان ادامه دارد.

ستاد مدیریت بحران استان مرکزی پیش بینی کرده است که خسارت‌ها و پیامد‌های آبگرفتگی شدید استان تا روز چهارشنبه به دلیل پر بودن گنجایش سد‌ها و بند‌های خاکی تداوم داشته باشد و از مردم خواسته شده که در روز طبعیت در منزل بمانند و از سفر‌های غیرضروری تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.

روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیر‌های جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کند.

نظرات بینندگان