arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
فايننشال تايمز:

انگليس تا چه زماني عضو اتحاديه اروپا خواهد بود؟

الان هم مانند ان زمان نخست وزیر وقت انگلیس به این نتیجه رسیده است که این کشور بدون مزاحمت شرکای هم قاره ای خود بهتر می تواند راهش را درجهان طی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه فایننشال تایمز در مقاله ای به قلم فیلیپ استفنز نوشت، از هر طرف که به ماجرا نگاه کنیم، اجلاس اخیر سران اتحادیه اروپا نقطه عطفی در روابط انگلیس با کشورهای همسایه اش بود.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، این اجلاس عقبگردی بود به کنفرانس اتحادیه اروپا در شهر مسینا زمانی که انگلیس ابتدا تصمیم گرفت خود را کنار بکشد.

الان هم مانند ان زمان نخست وزیر وقت انگلیس به این نتیجه رسیده است که این کشور بدون مزاحمت شرکای هم قاره ای خود بهتر می تواند راهش را درجهان طی کند.

نویسنده ادامه داده است، اکنون دولت ها و شرکت های خارج از قاره اروپا باید سوالی را از خود بپرسند که تاکنون غیر قابل تصور بود.



پرسش این است: ایا انگلیس 5 یا 10 سال دیگر هم بخشی از اتحادیه اروپا خواهد بود؟ وی پاسخ می دهد من که مطمئن نیستم.

به اعتقاد فیلیپ استنفز، از یک طرف به نظر می رسد وتوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس همان لحظه ای بود که این کشور اغاز روند خداحافظی خود با اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

از طرف دیگر به نظر می اید این اروپا بود که پیشنهاد وداع خود با انگلیس را مطرح کرد.

به هرحال نتیجه یکی است.

در واقع انگلیس از زمانی که حدود 20 سال پیش تصمیم گرفت در مذاکرات پول واحد در ماستریخت شرکت نکند، با مهارت سیاسی و زور قدرت ترتیبی اتخاذ کرد که هم داخل و هم خارج باشگاه اروپا باشد.

تصمیم کامرون برای خالی گذاشتن کرسی انگلیس در مذاکرات ایجاد اتحادیه مالی در منطقه یورو پایان این راه را مشخص کرد.

نویسنده افزود، تصور همه در اجلاس بروکسل این بود که کشورهای منطقه یورو در واقع موفق به نجات پول واحد خواهند شد و در کنار ان یک اتحاد سیاسی منسجم تر خواهند ساخت.

هنوز هم احتمال شکست این مهم وجود دارد.

برخی می گویند پس از پیشرفت اندکی که در اجلاس بروکسل حاصل شد، مخالفت ها با یورو شدت گرفته است.

اگر یورو از هم بپاشد، تمام بلندپردازی های 17 عضو گروه یورو نابود خواهد شد.

اگر هم چنین اتفاقی نیفتد، به هرحال انگلیس هیچگاه تا این حد منزوی نبوده است.

در ادامه مقاله امده است، کامرون زمانی که به مجلس عوام در مورد اجلاس بروکسل گزارش می دهد می تواند از نمایندگان محافظه کار انتظار تشویق داشته باشد.

زمزمه هایی هم در محافل دولتی به گوش می رسد که ترس از مسخره شدن از سوی نمایندگان کامرون را را در بروکسل در چنین موقعیت دشواری قرار داد.

نویسنده تاکید کرد اکنون که انگلیس خود را کاملا از پروژه اقتصادی اروپا کنار کشیده است، چرا مذاکرات درمورد موضوع دیگری اغاز نکنیم؟ اگر کشورهای اروپایی موفق به ایجاد یک اتحاد سیاسی شوند، تصور انکه انگلیس در ان جایی داشته باشد، دشوار است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
1
2
خداوند بزرگ و مهربان را هزاران بار شکر.انگلیس منفور در چند ماه گذشته و با بازیهای تهوع اور میخواست ایران را منزوی کنداما خودش بشدت هر چه تمام تر در حال منزوی شدن آنهم در حیات خلوتش است!دوستان دیروزش حتی به زجه های روباه پیر برای پاسخگویی به تسخیر سفارتش نیز توجهی نمی کنند.هر که با ملت ایران در افتاد بر افتاد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
2
2
کشور کثیفیه انگلستان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
1
1
نظر من؟!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
1
2
کار خدا رو ببینید انگلیس می خواست ما رو منزوی کنه،همچی خورد پس کلش که با پوزه افتاد وسط اروپا.
نظرات بینندگان