arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

تذکر تند رییس جمهور به وزیر کار بخاطر انتصاب میعاد صالحی: فاقد صلاحیت لازم است

روحانی رییس جمهور ساعاتی پس از انتشار خبر انتصاب شخصی به نام میعاد صالحی به‌عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، به وزیر رفاه تذکر داد. رییس جمهور در این تذکر فرد منتصب به این بنگاه اقتصادی را «فاقد صلاحیت لازم» خوانده و گفته است که جوانگرایی مدنظر دولت تدبیر و امید باید همراه با شایسته سالاری باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تذکر تند رییس جمهور به وزیر کار بخاطر انتصاب میعاد صالحی: فاقد صلاحیت لازم است

دکتر روحانی رییس جمهور ساعاتی پس از انتشار خبر انتصاب شخصی به نام میعاد صالحی به‌عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، به وزیر رفاه تذکر داد.

به گزارش انصاف نیوز، رییس جمهور در این تذکر فرد منتصب به این بنگاه اقتصادی را «فاقد صلاحیت لازم» خوانده و گفته است که جوانگرایی مدنظر دولت تدبیر و امید باید همراه با شایسته سالاری باشد.

آقای روحانی این تذکر را پس از آن داده است که اطلاعاتی درباره‌ی رزومه‌ی عجیب میعاد صالحی از طریق یکی از مشاوران دریافت کرده است.

بعضی از وزرا و معاونین رییس جمهور که عضو هیات امنای صندوق بازنشستگی کشوری هستند نیز به ارائه‌ی اطلاعات جعلی و خلاف واقع در رزومه‌ی ارائه شده در سایت وزارت رفاه برای میعاد صالحی اعتراض کردند.

پاییز گذشته پس از آنکه رحمانی، وزیر صنعت، فردی به نام «کامبیز مهدی زاده» که داماد رییس جمهور است را به سمت معاون منصوب کرده بود، روحانی بلافاصله ساعتی بعد او را توبیخ کرد و خواستار لغو آن شد. فردای آن روز اعلام شد که با استعفا ماجرا خاتمه پیدا کرده است. میعاد صالحی، متولد ۶۱ هم مانند داماد رییس جمهور، در بخشی از معاونت علمی فناوری سمتی داشته است و ادعا شده که مانند او یک «نخبه» است. او که قاری قرآن است و مدرکی دانشگاهی دارد، در دانشکده‌ی پر حاشیه‌ی دانشگاه علم و صنعت (گروه مهندسی پیشرفت) با مدیریت علی احمدی، وزیر احمدی نژاد عضو هیات علمی است. سال گذشته صفحه‌ی ایده‌های برادر آقای علی احمدی که او هم عضو هیات علمی همان دانشکده است، جنجالی شد. و آقای صالحی عضو شورای مرکزی جریانی به نام «جریان مردمی انقلابی جماران» است که «وحید یامین پور»، مجری تندروی اصولگرا، رییس آن است. طی دو سال گذشته انتقاد‌هایی به برخی انتصاب‌ها به ویژه انتصاب منسوبان مسوولان و نزدیکان آن‌ها با حساسیت از سوی افکار عمومی دنبال شده است، اما تقریبا هیچ کدام به تغییر آن‌ها منجر نشد به‌غیر از داماد رییس جمهور که توبیخ او را به‌دنبال داشت و حکم مدیریت او یک روز بیشتر دوام نیاورد.

نظرات بینندگان