arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

رانش کوه سوادکوه را تهدید می‌کند

در پی بارش شدید بارانی که از اواخر اسفند سال گذشته شروع شد و کم و بیش همچنان ادامه دارد محور‌های اصلی و فرعی شهرستان سوادکوه چندین بار با رانش و ریزش کوه مواجه بوده است، پدیده‌ای که همچنان این شهرستان را تهدید می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی بارش شدید بارانی که از اواخر اسفند سال گذشته شروع شد و کم و بیش همچنان ادامه دارد محور‌های اصلی و فرعی شهرستان سوادکوه چندین بار با رانش و ریزش کوه مواجه بوده است، پدیده‌ای که همچنان این شهرستان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جاده‌های مازندران پس از بارش‌های شدید ۲۶ اسفند ماه سال گذشته رانشی شد و هر از گاهی سقوط سنگ در این محور‌ها گزارش می‌شود که تاکنون دستکم ۲ کشته بر جای گذاشت.
رانش زمین و ریزش سنگ از کوه بیشتر از همه در این مدت علاوه بر محور اصلی سوادکوه در جاده دسترسی خطیرکوه، منطقه جوارم تا منطقه گوشی و همچنین محور‌های فرعی این منطقه گزارش شده است و اکنون فرماندار سوادکوه در آستانه پایان تعطیلات نوروزی بار دیگر نسبت به رانش زمین و ریزش سنگ از کوه ابراز نگرانی کرده است.
** رانش کوه این بار در منطقه فلورد
فرماندار شهرستان سوادکوه روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت:: شهرستان سوادکوه با توجه به اینکه یک منطقه رانشی است ما همچنان با رانش و ریزش کوه مواجه هستیم.
سعید یزدانی با اعلام این که شب گذشته رانش حجیم کوه در منطقه ' فلورد ' این شهرستان رخ داد، افزود که این رانش و ریزش کوه در منطقه خشکدره دوراهی لمزر به سمت بالا هم اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه به دلیل شدت رانشی بودن صبح امروز این جاده بسته شد، گفت::، اما هم اکنون این جاده با کمک عوامل راهداری به صورت یک طرفه باز است تا خودرو‌ها بتوانند از این محور استفاده کنند.
فرماندار سوادکوه افزود: این جاده محور درجه ۲ شهرستان سوادکوه از ورودی شهرستان به سمت سنگده است که با رانشی شدن کوه ۱۲ روستا در این محور درگیر این اتفاق شده اند. البته محور موقت برای رفت و آمد خودرو‌ها باز است تا بتوانیم نسبت به بازگشائی کامل این محور اقدام کنیم.
** تلاش برای بازگشائی منطقه کسلیان
یزدانی در خصوص رانش و ریزش کوه در ۳۰ نقطه از منطقه کسلیان شهرستان سوادکوه هم توضیح داد: روز گذشته عوامل راهداری در حال تلاش برای بازگشائی محور پلنگ دره در منطقه کسلیان هستند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون روستائیان از محور جایگزین برای رسیدن به شهر زیراب استفاده می‌کنند، افزود: بزودی با تلاش‌های عوامل راهداری این مسیر هم بازگشائی خواهد شد.
بخشدار زیراب هم چند روز گذشته طی چند مرحله گفتگو با خبرنگار ایرنا با هشدار نسبت به رانش کوه در دهستان کسلیان، گفته بود که این مشکل باعث شد تا برخی از جاده‌های دهستان کسلیان از شهر زیراب به دلیل افتادگی درخت مسدود شود.
دیانوش سن شناس همچنین به رانش زمین در منطقه پلنگ دره از دهستان کسلیان اشاره‌ی کرد و افزود: رانش زمین در منطقه پلنگ دره باعث شد تا از ۲ رینگ اصلی در این منطقه یک رینگ آن بسته شود.
وی با اعلام اینکه تقریبا ۶ روستا از مسیر منطقه پلنگ دره استفاده می‌کنند، گفت که از این ۶ روستا، تنها راه دسترسی یک روستا به شهر زیراب را با مشکل مواجه کرده است.
شهرستان سوادکوه با داشتن ۱۷۱ روستا، دارای ۹۰ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستائی است.

نظرات بینندگان