arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸

آب سد زاینده رود افزایش یافت

افزایش ذخیره آب سد زاینده رود به ۳۱۳ میلیون متر مکعب خواهد رسید که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آب سد زاینده رود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش ذخیره آب سد زاینده رود به ۳۱۳ میلیون متر مکعب خبر داد.

منصور شیشه فروش روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در پی بارش‌های سنگین روز گذشته حجم آب سد زاینده رود در زمان حاضر به ۳۱۳ میلیون متر مکعب افزایش یافته است و انتظار می‌رود این حجم در روز‌های آینده افزایش یابد.
وی میزان آب ورودی به این سد را ۴۱۷ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن را ۱۰ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و افزود: قرار است امشب خروجی این سد افزایش یابد.
در حالی که حسن ساسانی معاون بهره برداری آب منطقه‌ای اصفهان هشتم فروردین در گفتگو با ایرنا میزان آب ذخیره شده در آب سد زاینده رود را ۲۳۵ میلیون مترمکعب و میزان ورودی این سد را ۲۲۵ و خروجی آن را ۱۰.۵ مترمکعب بر ثانیه اعلام کرده بود.
سد زاینده رود به عنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور در سال ۱۳۴۹ با ظرفیت ۱.۴ میلیارد مترمکعب بهره برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

 

*** میزان بارش‌ها در کوهرنگ در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این گفتگو میزان بارش‌های روز گذشته در کوهرنگ مهمترین سرشاخه زاینده رود را ۹ میلی متر اعلام کرد و افزود: از اول سال آبی جاری تاکنون میزان بارش‌های این سرشاخه زاینده رود به یک هزار و ۹۲۰ میلی متر افزایش یافته است.
در سال آبی گذشته (مهر ۹۶ تا مهر ۹۷) در کوهرنگ ۵۰۰ میلی متر بارش انجام شد.
وی ارتفاع برف در این منطقه را ۷۰ سانتی متر اعلام کرد.

 

** بزرگراه قم - کاشان بازگشایی شد


شیشه فروش همچنین از بازگشایی محور قم - کاشان در بامداد امروز خبر داد و افزود: این محور به دلیل احتمال جاری شدن سیل از عصر گذشته مسدود شده بود، اما پس از اطمینان از جاری نشدن سیل در آن، بامداد امروز بازگشایی شد.

نظرات بینندگان