arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸

نجات جان ۵٣ نفر در لرستان / هلال احمر: اورژانسی‌ترین کار برقراری ارتباط تلفنی و راه‌هاست

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور از آغاز امداد رسانی به پلدختر خبر داد. پیروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات ما روز و شب گذشته ١۴٠نفر در قالب ١٢تیم وارد منطقه پلدختر شدند و در آنجا کمپ‌های اضطراری در حال تاسیس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور از آغاز امداد رسانی به پلدختر خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات ما روز و شب گذشته ١۴٠نفر در قالب ١٢تیم وارد منطقه پلدختر شدند و در آنجا کمپ‌های اضطراری در حال تاسیس است.

وی گفت: امروز صبح به محض روشن شدن هوا و با توجه به اینکه اجازه پرواز به پلدختر پیدا کردیم به مناطق چم مهر، ملاوی، معمولان و چم کر سر زدیم. این مناطق احتیاج به رسیدگی دارند و بالگرد‌ها بارگیری و به سمت منطقه پلدختر اعزام شدند. امیدواریم تا ظهر بتوانیم امداد رسانی را انجام دهیم.

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، با اشاره به اینکه هر اطلاعاتی که برسد بر اساس نیاز اقلام را توزیع می‌کنیم، افزود: آب کاملاً در منطقه فروکش کرده و امداد رسانی از صبح امروز آغاز شده است.

 

پیروی، با اشاره به اینکه در حال حاضر دو فروند بالگرد دیگر در منطقه هستند، عنوان کرد: در حال حاضر اغذیه، کمک نقدی، پتو و… برای امداد رسانی توسط هلال احمر وجود دارد و اگر مردم می‌خواهند کمک کنند از طریق سازمان داوطلبان و حساب‌های نقدی هلال احمر اقدام کنند.

 

نجات جان ۵٣ نفر طی دو روز اخیر در لرستان
کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور نیز از نجات جان ۵٣ نفر طی دو روز اخیر در لرستان خبرداد و افزود: در دوازدهم فروردین جان ۱۴ نفر را نجات دادیم.

 

وی اضافه کرد: همچنین نجات جان ۳۹ نفر در ۸ سورتی پرواز در ۱۳ فروردین تا ساعت ۱۰ در مناطق سیل زده لرستان توسط بالگرد‌های سازمان اورژانس انجام شده است.

 

کولیوند بیان کرد: عملیات همچنان ادامه دارد.

شریح نیازمندی‌های مردم سیل‌زده لرستان از زبان نماینده خرم‌آباد

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با تاکید بر این‌که ارتباط راهی و تلفنی در غالب نقاط استان لرستان قطع است گفت: اورژانسی‌ترین کاری که در این شرایط از دولت انتظار می‌رود برقراری ارتباط تلفنی و راه‌هاست تا بتوانیم امکانات را به دست مردم برسانیم.

محمد بیرانوند در گفتگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت خرم‌آباد بعد از سیل اخیر بیان کرد: امروز هوا در سطح خرم آباد مساعد است، اما ارتباط غالب روستا‌ها قطع شده است. در شهر دوره چگینی به جد نیاز به کمک‌های اولیه داریم. در روستا‌های دوآب، دلبر و بخش‌هایی از سپید دشت و بیران شهر ارتباط کاملاً قطع است.

وی اظهار کرد: در شهر دوره چگینی ارتباط تلفنی نیز قطع شده است و افراد برای برقراری ارتباط باید بتوانند ۱۰ کیلومتر جابه جا شوند. می‌توان گفت: ارتباطات در غالب روستا‌ها و شهرستان‌های استان قطع است و مردم به شدت در مضیغه هستند.

وی تصریح کرد: تجهیزات به اندازه کافی وجود ندارد و همان میزانی که نیز موجود است به دلیل قطع بودن ارتباط‌ها نمی‌توانیم به دست مردم برسانیم. قبل از هر کاری باید ارتباطات برقرار شود. ارتباط راه‌ها و تلفنی باید برقرار شود تا ما بتوانیم اوضاع را ساماندهی کنیم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تاکید کرد: اورژانسی‌ترین کاری که در این شرایط از دولت انتظار می‌رود برقراری ارتباط تلفنی و راه‌هاست تا بتوانیم امکانات را به دست مردم برسانیم. اکنون در روستا‌های دارایی، بدرآباد، بهرامی، ناصروند و روستا‌های سپید دشت ارتباط‌ها قطع است.

وی در پایان گفت: در شهرستان دوره چگینی ضمن این‌که در مرکز شهرستان، ارتباط تلفنی قطع است در ۱۲ روستا آن نیز ارتباطات راهی قطع است. بعضی از مردم در مناطق امن اسکان داده شده‌اند، اما بعضی از مردم نیز شب گذشته را در سرما به سر بردند و به سختی گذراندند.

نظرات بینندگان