arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸

رهبر انصارالله: عرب ها دست از کرنش در برابر آمریکا و اسرائیل بردارند

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن سه شنبه شب با انتقاد از بیانیه اخیر اتحادیه عرب ضمن درخواست از عرب ها برای تسلیم نشدن در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت: اتحادیه عرب به یک بیانیه ملایم اکتفا کرد، درحالی که برخی اعضای آن برای عادی سازی روابط با اسرائیل گام های عملی برداشته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر انصارالله: عرب ها دست از کرنش در برابر آمریکا و اسرائیل بردارندالحوثی این سخنان را در سالگرد کشته شدن «حسین بدرالدین الحوثی»، بنیانگذار جنبش انصارالله بیان کرده است.
بدر الدین الحوثی بنیانگذار جنبش انصارالله سال 2004 از سوی «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن کشته شد.
الحوثی تصریح کرد: عربستان امروز ضمن تشکیل ائتلاف با اسرائیل، اموال و دارایی خود را در اختیار آمریکا قرار داده است و امارات نیز علاوه بر حمایت از تکفیری ها، حامی گروه های حافظ منافع واشنگتن و تل آویو است.
رهبر جنبش انصارالله تصریح کرد: امروزه امت اسلامی از سوی آمریکا هدف تهاجم قرار گرفته است و عربستان و امارات آلت دست آمریکا هستند و در چهار سال گذشته در حال جنگ علیه یمن بودند.
رهبر جنبش انصارالله به قدرت بی بدیل حزب الله در برابر زورگویی ها رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این حزب یک جنبش مردمی است که اسرائیل را شکست داد.
وی همچنین با اشاره به حوادث اخیر در سرزمین های اشغالی گفت: گروه های مقاومت فلسطینی امروزه در موضع قدرت قرار دارند.
آمریکا در نهایت، اجازه نخواهد داد مزدورانش (امارات و عربستان) در آینده طرح‌های خود را اجرا کنند و تلاش خواهد کرد که رژیم های تحت کنترل خود را ایجاد کند.
وی آغاز حملات رژیم صهیونیستی و آمریکا و مزدوران منطقه ای آنها به مسلمانان را 11 سپتامبر دانست و گفت: از آن زمان تهاجم گسترده ای با تمامی امکانات و با عناوین مختلف علیه امت اسلامی شروع شد.
رهبر انصارالله افزود: تمرکز دشمن ضربه زدن از درون به امت اسلامی است و هدف آن فروپاشی کامل و در نتیجه سلطه بر آن و بهره برداری از کشورهای اسلامی است.
الحوثی با بیان این که «ثروت کشورهای عربی اکنون به دست دشمنان افتاده است»، نسبت به «تسلیم شدن در برابر دشمن و سرفرود آوردن در برابر آنها» هشدار داد.
رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد: دشمن (ائتلاف عربی) ما را تحقیر کرده و در صدد بهره کشی از ماست که اگر این مساله را می پذیرفتیم، از دایره انسانیت خارج می شدیم.
الحوثی تصریح کرد: تجربه مردمی بودن و خیزش همگانی، ایران را در موضع قدرت قرار داده است، به طوری که ایرانی ها از دولت عراق و سوریه در برابر حملات تکفیری ها که خود ادامه تهاجم آمریکاست، حمایت کردند.
انتقاد رهبر جنبش انصارالله یمن درحالی بیان می شود که کشورهای عربی روز یکشنبه در اجلاس اخیر خود در تونس تنها به محکومیت اقدامات اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن صهیونیست ها بر حاکمیت جولان اشغالی سوریه اکتفا کردند.
دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، حکمی را امضا کرد که به موجب آن، امریکا حاکمیت این رژیم بر جولان را به رسمیت می‌شناسد.
به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی توسط ترامپ در حالی انجام می شود که کشورهایی زیادی از جمله روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت، این منطقه را بخش جدایی ناپذیر سوریه اعلام کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان