arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸

کابین نسل بعدی خودروهای هیوندای جذابند یا خطرناک؟!

نسل بعدی خودروهای هیوندای کابینی منحصر به فرد خواهند داشت. کابینی که بی شباهت به کابین خلبان هواپیما نیست و جذابیت و پیچیدگی را یکجا دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نسل بعدی خودروهای هیوندای کابینی منحصر به فرد خواهند داشت. کابینی که بی شباهت به کابین خلبان هواپیما نیست و جذابیت و پیچیدگی را یکجا دارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کابین خلبان نسل بعدی خودروهای هیوندای شامل صفحه نمایشی بزرگ و امکاناتی پیشرفته است که از دید برخی از کاربران جذاب و از دید برخی دست و پاگیر و خطرناک محسوب می شوند.

اگر طی  سال گذشته نگاهی به خودروهای حاضر در نمایشگاه ها داشته یا سوار این خودروها شده باشید ممکن است شانس دیدن خودروهایی را که موفق شده اند از این نمایشگاه ها وارد بازار شوند را داشتید، بنابراین می دانید که هیوندای با به کار گیری صفحه نمایش های متعدد پا در قلمرو خودروهایی با ظاهر خیره کننده گذاشته است .

هیوندای اخیرا آخرین به روزرسانی در مورد آینده کابین های خودرو را منتشر کرد که افزون بر طرح های هوشمندانه تر برای محیط داخلی خودروها مثل داشبورد خلاقانه تر و دو صفحه نمایش لمسی بزرگ  در دو طرف فرمان ویژگی های جذاب دیگری نیز دارد. این خودرو مفهومی تحت نام تجاری "Hyundai i30 hatchback Euro-spec" معرفی می شود.

اکثر فرمان های خودرو دارای دکمه هایی هستند که به شما اجازه می دهند تا ویژگی هایی نظیر کنترل رادیو یا صفحه نمایش و مواردی دیگر را ببینید. اما نمایشگر هیوندای دارای دکمه های استاتیک و پویا تری است که اجازه می دهد انتخاب کنید که چه عملکردی روی فرمان نمایش داده شود. صفحه نمایش ها داری بازخورد لمسی است و  فشار دکمه ها بدون حواس پرتی بسیار دقیق کار می کنند.

کابین نسل بعدی خودروهای هیوندای جذابند یا خطرناک؟!

درواقع صفحه نمایش های خودرو هیوندای وضعیت  داخل خودرو را با استفاده از ترفندهای بصری انتقال می دهند، بخش نمایشگر هیوندا دارای دو صفحه جداگانه است که با  6 میلی متر فاصله از یکدیگر جدا شده اند. سفارشی سازی خودروهای هیوندای مبتنی بر هوش مصنوعی در چند سال گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است و  ترکیب دستیارهای صوتی و هوش مصنوعی در این خودروها جدی تر شده است. این صفحه نمایش ها می توانند به لحاظ نظری با یک نمایه به کاربر مرتبط شوند، بنابراین هر بار که یک راننده دیگر وارد وسیله نقلیه می شود، همه چیز قفل می شود و نیاز به باز طراحی جدید وجود خواهد داشت.

البته، هنوز مشخص نیست که آیا این مدل مفهومی به تولید انبوه می رسد یا خیر. اما برخی معتقدند این نوع تغییرات و حجم بالایی از گزینه ها باعث حواس پرتی شدید رانندگان می شود و بسیار خطرناک است.

نظرات بینندگان