arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸

وزیر کشور: گنبد در شرایط عادی قرار گرفته / فقط ۳۵ خانواده همچنان در اسکان موقت هستند

وزیر کشور اعلام کرد که وضعیت گنبد در شرایط عادی قرار گرفته است. او با اشاره به اینکه به موازات اقدامات اجرایی بنیاد مسکن برای رفع مشکل سکونت مردم منطقه، مشارکت خیرین نیز قابل تقدیر است تصریح کرد: خوشبختانه به هیچ یک از واحد‌های صنعتی و تولیدی منطقه خسارت قابل توجهی وارد نشده است و از ۱۳۸ خانوار اسکان یافته فقط ۳۵ خانواده همچنان در اسکان موقت هستند که اغلب آن‌ها نیز اتباع غیر ایرانی می‌باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور اعلام کرد که وضعیت گنبد در شرایط عادی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور وضعیت شهرستان گنبد کاووس، اولین شهری که در معرض آبگرفتگی قرار گرفت را عادی و مطلوب توصیف کرد و گفت: در اولین روز بحران سیلاب اخیر شاهد آبگرفتگی این شهرستان به میزان ۳۵ درصد کل شهربودیم، یعنی حدود ۵۰ هزار نفر از ۱۶۰ هزار هموطن ساکن گنبد در معرض آسیب بودند که با امداد رسانی به موقع و سریع در دو روز اول بخش اعظم آبگرفتگی معابر و منازل مرتفع شد و ارزیابی‌های پس از فروکش کردن سیلاب نشان داد که حدود ۳۵۰۰ واحد مسکونی وتجاری دچار آسیب شده اند که میزان خسارت وارده نیز برآورد شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه به موازات اقدامات اجرایی بنیاد مسکن برای رفع مشکل سکونت مردم منطقه، مشارکت خیرین نیز قابل تقدیر است تصریح کرد: خوشبختانه به هیچ یک از واحد‌های صنعتی و تولیدی منطقه خسارت قابل توجهی وارد نشده است و از ۱۳۸ خانوار اسکان یافته فقط ۳۵ خانواده همچنان در اسکان موقت هستند که اغلب آن‌ها نیز اتباع غیر ایرانی می‌باشند.

قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران فزود: جز در موارد بسیار محدود در حاشیه رودخانه که کماکان آب در سطح بالایی در جریان است و امداد رسانی نیز به صورت مستمر صورت می‌گیرد شهرستان گنبد کاووس از آثارسیلاب پاکسازی شده است.

نظرات بینندگان