arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸

استاندار کردستان: سیل آسیب جدی به کردستان نزده

استاندار کردستان، گفت: با توجه به تمهیدات انجام گرفته توسط ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها، آسیب جدی به استان کردستان وارد نشده است. او تصریح کرد: متاسفانه برخی از مشکلات مربوط به قبل بوده و هر گونه ناپختگی و یا کوتاهی در برخی امور و کار‌ها موجب آسیب و ایجاد نگرانی برای مردم می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار کردستان، گفت: با توجه به تمهیدات انجام گرفته توسط ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها، آسیب جدی به استان کردستان وارد نشده است.

به گزارش ایسنا، بهمن مرادنیا در دیدار سرزده به شهرستان قروه، با اشاره به بارش‌های اخیر و اتفاق رخ داده در سراسر کشور با تسلیت به خانواده‌های که در جریان سیل اخیر در استان‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: در استان کردستان مشکل چندانی وجود نداشت و به مدیران و مسئولین اعلام شده که تا رفع مشکلات موجود دست از تلاش و کوشش نکشند و پای کار باشند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مدیران استانی و شهرستانی در راستای بررسی و پیگیری مشکلات به وجود آمده در اثر بارش باران و برف در استان، تصریح کرد: متاسفانه برخی از مشکلات مربوط به قبل بوده و هر گونه ناپختگی و یا کوتاهی در برخی امور و کار‌ها موجب آسیب و ایجاد نگرانی برای مردم می‌شود.

استاندار کردستان، تأکید کرد: در خصوص اجرای پروژه‌ها دقت لازم را داشته و مسائل استاندارد و ایمنی و مباحث اصولی را مد نظر داشته باشید.

در ادامه فرمانداره قروه، موحد امان اللهی با تشریح وضعیت شهرستان در طول این چند روز به ویژه بارش باران و برف که خساراتی را در شهرستان بر جای گذاشت، عنوان کرد: در این مدت با بارش سنگین برف تعداد ۱۹۰ واحد مسکونی، ۵۶ جایگاه نگهداری دام و ۱۵۷ انبار علوفه آسیب دیده‌اند.

وی افزود: ۷۶ واحد مسکونی، ۱۲۱ جایگاه دام و ۱۸۰ انبار علوفه تخریب شده در این شهرستان بر اثر سیلاب که براساس هشدار‌های داده شده تخلیه شده بودند دچار تخریب شدند.

فرماندار قروه در ادامه گفت: بر اثر بارش برف در روستای شیخ جعفر از توابع بخش سریش آباد یک مرد بر بر اثر ریزش دیوار انبار علوفه و بی احتیاطی جان خود را از دست داد.

امان اللهی، از تلف شدن تعداد ۱۵ رأس دام شامل ۱۳ رأس گوسفند و بز و ۲ رأس گاو خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر دامداران به هشدار‌های ستاد بحران دقت کرده بودند، اما در این میان تعداد اندکی از دامداران به دلیل بی احتیاطی و جدی نگرفتن هشدار‌ها دام‌های خود را از دست دادند.

نظرات بینندگان