arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸

وضعیت پایدار در خرم‌آباد / اعزام تریلی‌ها و خودروهای امدادی به پل‌دختر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امداد رسانی در مناطق سیل‌زده معمولان، پل دختر و خرم آباد را تشریح کرد. وی تا این لحظه ٢٠٠ چادر، ۵۰۰ بسته مواد غذایی یک ماهه و ۷ هزار بطری آب معدنی در منطقه معمولان توزیع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امداد رسانی در مناطق سیل‌زده معمولان، پل دختر و خرم آباد را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی با بیان اینکه طی دیروز و امروز امدادرسانی به منطقه معمولان از طریق بالگرد انجام شده است، گفت: مسیر زمینی این منطقه همچنان مسدود است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه ٢٠٠ چادر، ۵۰۰ بسته مواد غذایی یک ماهه و ۷ هزار بطری آب معدنی در منطقه معمولان توزیع شده است، افزود: در مجموع ۱۰ سورتی پرواز برای انتقال این اقلام به منطقه طی امروز انجام شده است. در صورت باز شدن مسیر زمینی انتقال این اقلام با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد.

سلیمی با اشاره به اینکه انتقال نیروهای امدادی نیز از طریق بالگرد انجام می‌شود، اظهار کرد: استفاده از مسیر هوایی برای امدادرسانی سخت و دشوار است و انتظار داریم تا با تأمین امنیت از طریق بخشداری سرعت امدادرسانی افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه موارد مربوط به انتخاب اقلام غذایی ضروری، کاری مطالعه شده و بر اساس معیارهای امدادرسانی در سطح جهانی است، توضیح داد: در بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته اقلامی از جمله خرما، کنسرو، برنج آماده و … نظر گرفته می‌شود، اما بسته‌های یک ماهه اقلام غذایی نیازمند پخت و پز و آماده‌سازی از طریق خانواده‌ها است. یکی از اهداف دنبال شده در تهیه این بسته‌های غذایی، حجم کم و در عین حال انرژی بخشی بالای آنهاست.

سلیمی با اشاره به اینکه توزیع اقلام دارویی در جهت کمک به همکاران علوم پزشکی انجام شده است، گفت: با وجود این که مسئولیت توزیع اقلام دارویی با هلال احمر نیست، اما اقدام به توزیع اقلام دارویی با استفاده از بالگردها کردیم. همچنین سه تیم درمان اضطراری از استان‌های مرکزی، اصفهان و همدان در منطقه پل دختر و معمولان مستقر شده‌اند.

وی در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی در منطقه پلدختر نیز توضیح داد: به محض باز شدن مسیر زمینی از ساعت ۳ و نیم بامداد امروز تریلی‌ها و خودروهای امدادرسانی به منطقه اعزام شدند تا اقدامی بیشتری را نسبت به بالگردها منتقل کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به همکاری سپاه در توزیع اقلام ضروری، تأمین امنیت و برپایی اردوگاه در منطقه تصریح کرد: بر اساس آخرین جلسه ستاد بحران استانداری هیچ مورد فوتی در منطقه پل دختر گزارش نشده و شایعه فوت چند نفر در این منطقه تکذیب می‌شود. تنها ١٧ تا ١٨ مورد مصدومیت در این منطقه گزارش شده است.

سلیمی با بیان اینکه در مجموع در منطقه پل دختر و معمولان باید ٩٨٠٠ خانوار تحت پوشش قرار بگیرند، توضیح داد: در حال حاضر اقلام غذایی و زیستی که در اختیار هلال احمر قرار دارد، شامل ۱۵ هزار مورد است و هیچ مشکلی در تأمین این اقلام وجود ندارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت امداد رسانی در منطقه خرم آباد نیز توضیح داد: در این منطقه نیز پوشش کامل امداد رسانی انجام شده و شرایط شهر به وضعیت پایدار رسیده است با این وجود همچنان آب گرفتگی در مناطق حاشیه رودخانه‌ها وجود دارد.

وی همچنین گفت: مردم می‌توانند از طریق کد دستوری # ۱۱۲ * ۷۸۰* کمک‌های نقدی خود را به ویژه برای بازسازی مناطق سیل زده به حساب هلال احمر واریز کنند.

نظرات بینندگان