arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸

گاز شهر پلدختر وصل شد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: جریان گاز شرق شهر سیلزده پلدختر روز چهارشنبه پس از گذشت ۴۸ ساعت از وقوع سیل وصل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: جریان گاز شرق شهر سیلزده پلدختر روز چهارشنبه پس از گذشت ۴۸ ساعت از وقوع سیل وصل شد.

غلامرضا لطفعلیان درگفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۴۰ درصد شهر پلدختر به دلیل خسارت شدید سیل، قابلیت وصل گاز را ندارد، اما اکنون قسمت‌های دیگر آن به ویژه در مناطق شهری مردم از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی در خصوص گاز شهر 'معمولان' نیزکه بر اثر سیل قطع شده است گفت: راه دسترسی به این شهر وجود ندارد و قدامات انجام شده تاکنون نیز با حمل تجهیزات و ابزار سنگین و نیمه سنگین توسط همکاران شرکت گاز صورت گرفته، اما تلاش می‌شود با راهگشایی مسیر، گاز معمولان به زودی برقرار شود.

لطفعلیان توضیح داد: خط تغذیه اصلی گاز شهر 'دوره' و روستا‌های اطراف آن نیز حدود ۲۰۰ متر شکسته که با ایجاد راه دسترسی توسط نیرو‌های شرکت گاز، دهیاری‌ها و مردم منطقه راه دستی ایجد شده که انتظار می‌ورد تا پایان وقت امروز این خط ز. تعمیر و بازسازی شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان امروز صبح به ایرنا گفته بود وصل آب، برق و گاز پلدختر از امروز محقق می‌شود.

آغازین روز‌های امسال شدت بارش‌ها و وقوع سیل، نوروز را تحت شعاع قرار داده و مردم و مسئولان این استان درگیر و دار این حادثه هستند.

برآورد خسارت موج اول بارش‌های امسال تا ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان شد و در حالی که تلاش برای احیای مجدد استان آغاز شده بود موج بارشی جدیدی از ابتدای هفته جاری سراسر استان را در بر گرفته است.

اوج فعالیت این سامانه از هفته دوم تعطیلات نوروز ۹۸ و به صورت متناوب ادامه داشت بارش‌های سیل آسایی که چندین رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالی بیدار و روانه شهر و روستا‌های استان کرد.

دوشنبه ۱۲ فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان‌های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان سد مروک دورود سرریز کرد و به صد‌ها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.

اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل‌های بسیاری در مسیر‌های اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستا‌های سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.

مردم شهر‌های پلدختر و معمولان و روستا‌های اطراف حاشیه کشکان از ۱۲ فروردین ۲۴ ساعت لحظات سخت و جدال نفس گیری با سیلاب داشتند و یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه‌های اطراف گذراندند.

تمامی راه‌های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی‌داد، اما از نخستین ساعات ۱۳ فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.

برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان ۱۵ هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون ۱۴ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

نظرات بینندگان