arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸

فعالیت آزادانه بزهکاران اینترنتی در قلب فیس بوک / 74 گروه و هزاران کاربر درگیر عملیات فیشینگ شده اند

برخی گزارش های تکان دهنده نشان می دهد که گروه هایی که خدمات فیشینگ ارائه می کنند آزادانه در فیس بوک کار می کنند و به کاربران خدمات ارائه  می کنند. این خدمات شامل  فروش حجم بالایی ازاطلاعات هک شد به هزاران نفر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی گزارش های تکان دهنده نشان می دهد که گروه هایی که خدمات فیشینگ ارائه می کنند آزادانه در فیس بوک کار می کنند و به کاربران خدمات ارائه  می کنند. این خدمات شامل  فروش حجم بالایی ازاطلاعات هک شد به هزاران نفر است.

پژوهشگران در "سیسکو تالوس" دریافته اند که این روزها گروه های فیس بوک  توسط صدها هزار کاربر برای فعالیت های غیرقانونی استفاده می شوند.

محققان امنیتی سایبری متوجه شدند که آنها به طور آشکار برای فروش اطلاعات شخصی هک شده، ارائه خدمات فیشینگ و رفتارهای غیر قانونی، تبلیغ و فعالیت می کنند اخیرا نیز برخی از گروه های فیس بوک با تقریبا 400 هزار کاربر حذف شده اند.

محققان شرکت امنیتی سیسکو تالوس می گویند در حالیکه بسیاری از مجرمان اینترنتی تصمیم به استفاده از انجمن های زیرزمینی در وب سیاه برای تجارت داده و خدمات خود گرفته اند، برخی دیگر نیز به شکل علنی در فیس بوک فعالند. درواقع هم اکنون حدود74 گروه با  385،000 کاربر مشغول فعالیت های بسیار مشکوک هستند. برخی از این گروه ها از سال 2011 در فیس بوک فعال بوده اند و دهها هزار عضو را در گروه ها به دست آورده اند.

نکته عجیب این است که یافتن این گروه های فیس بوکی چندان دشوار نیست. درواقع  محققان نشان می دهند که چگونه هر فردی با یک حساب کاربری فیس بوک که به دنبال کلمات کلیدی مانند "اسپم"، یا "CVV" باشد گروه های مخرب بسیاری خواهد یافت.

هنگامی که یک کاربر به یک گروه می پیوندد، به راحتی می توانند بدون اینکه حتی به طور فعال جستجو کنند، به بسیاری از آنها دسترسی پیدا کنند: چرا که الگوریتم های تعامل با فیس بوک گروه های مشابهی را ارائه می دهند و کار را آسان می کند.

مارتین لی یکی از اعضای ارشد این پژوهش می گوید: "هنگامی که شما به یک گروه بپیوندید، فیس بوک به طور خودکار گروه های مشابه را توصیه می کند. این یک راهکار عالی برای کمک به کاربران برای کشف جوامع است".

در بسیاری از موارد، نگاهی به محتویات صفحات، فعالیت غیرقانونی را کاملا نشان می دهد و کاربران به صورت آشکارا اعداد کارت اعتباری دزدیده شده، هویت ها و سایر اطلاعاتی را که می توانند برای انجام تقلب استفاده شوند، به فروش می رسانند.همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از خدمات ارائه شده واقعی نیستند و جنبه کلاهبرداری دارند.

یک سخنگوی فیس بوک در واکنش به این فعالیت ها گفن : "این گروه ها فعالیت های امنیتی ما را علیه هرزنامه و تقلب های مالی نقض کرد و ما آنها را حذف کردیم. ما می دانیم که باید مراقب باشیم و برای مقابله با این نوع فعالیت ها به شدت سرمایه گذاری کنیم."

 

نظرات بینندگان