arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰

ژاپن به جديدترين مدل جت هاي جنگي مجهز مي شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت ژاپن نسل جدید جت های جنگی را خریدار می کند. به گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، مقامات سیاسی و نظامی ژاپن اعلام کردند امسال در چارچوب یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی جهان نسل جدید جت های جنگی را خریداری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، طرح دولت ژاپن برای خرید مدل جدید جت های جنگی این هفته نهایی خواهد شد و مقامات این کشور مشخص خواهند کرد این تجهیزات مدرن را از چه شرکتی خریداری می کنند . دولت ژاپن قصد دارد حدود چهل الی پنجاه جنگنده جدید را خریداری و انها را جایگزین جت های اف چهار کند که بیش از چهل سال پیش تولید شده اند. شبکه ان اچ کی تصریح کرد دولت ژاپن برای خرید مدل جدید جت های جنگی سه گزینه را بررسی می کند. یکی از این گزینه ها شرکت بوئینگ امریکا است که هواپیماهای جنگی اف ای هجده را طراحی و تولید کرده و ارتش امریکا از سال دو هزار و دو تاکنون از این مدل جت های جنگی استفاده می کند.

همچنین شرکت امریکایی لاکهیدمارتین که به همراه برخی شرکت های دیگر جت های اف سی و پنج را تولید کرده ، دیگر شرکت امریکایی است که مقامات ژاپنی خرید جت های جنگی از ان را بررسی می کنند.

هواپیماهای جنگی تولید شرکت لاکهید مارتین رادارگریز هستند.

همچنین کنسرسیومی از شرکت های انگلیس، المان، ایتالیا و اسپانیا هم که جنگنده ای موسوم به توفان را تولید می کند یکی از گزینه های مقامات ژاپن برای خرید نسل جدید جت های جنگ است .

ناتو سالجاری از این مدل جت های جنگی در عملیات لیبی استفاده کرد. تیمی از کارشناسان وزارت دفاع ژاپن خرید جت های جنگی از سه شرکت مذکور را بررسی می کنند و انتظار می رود روز جمعه دولت ژاپن تصمیم نهایی را در این خصوص اعلام کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
0
2
جنگده ای که اروپایی ها تولید میکنند اسمش تایفون است نه طوفان!!!
نظرات بینندگان