arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰

مدیری که از زندان مدیریت می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وجود گذشت چند ماه از دستگیری قائم مقام بانک مرکزی و البته وعده بهمنی برای تعیین فرد جایگزین، با مراجعه به سایت بانک مرکزی هنوز حمید پورمحمدی به عنوان قائم مقام بانک مرکزی معرفی می شود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس؛ در حالی که به دنبال رسیدگی پرونده فساد بزرگ بانکی اخیر که از آن به اخلال در نظام اقتصادی کشور تعبیر می شود، قوه قضائیه برخی از مدیران سیستم بانکی را مورد بازجویی قرار داده و تعدادی نیز در بازداشت به سر می‌برند که هنوز جایگزینی برای این افراد انتخاب نشده است.

حمید پورمحمدی قائم مقام وقت بانک مرکزی به عنوان یکی از متهمان پرونده اختلاس بزرگ در بازداشت به سر می برد و قرار بود که طبق اعلام محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی جایگزین وی در آینده نزدیک انتخاب و معرفی شود.

با این وجود اما هنوز جایگزینی برای پورمحمدی انتخاب نشده و ظاهراً قائم مقام بانک مرکزی از زندان به مدیریت این بانک می پردازد.

به گزارش فارس، بانک مرکزی همچنان نام پورمحمدی را در لیست هیات عامل بانک مرکزی کنار محمود بهمنی-رئیس کل، سید محمود احمدی-دبیر کل، مینو کیانی راد-معاون ارزی و بهمن مسگرها-معاون اداری و مالی محفوظ نگه داشته است.

این درحالی‌است که رئیس کل بانک مرکزی در روزهای پایانی آبان ماه به خبرنگاران وعده داده بود که قائم مقام جدید این بانک را تا پایان هفته (26 آبان ماه) معرفی خواهد کرد.

از زمان اعلام این وعده تا کنون چند هفته می گذرد اما هنوز محمود بهمنی به وعده خود عمل نکرده است هر چند که طبق قانون قائم مقام بانک مرکزی همانند رئیس کل این بانک با حکم رئیس جمهور انتخاب می‌شود.

* چند پست بلاتکلیف دیگر

همچنین هم اکنون مهره دیگره مدیریتی بانک مرکزی که دیگر نام وی در لیست هیات عامل این بانک وجود ندارد نیز انتخاب نشده است.

با انتصاب حسین قضاوی به مدیریت بانک اکو رئیس کل بانک مرکزی باید معاون اقتصادی جدیدی را برای این حوزه حساس اقتصادی در بانک مرکزی انتخاب کند اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

ناگفته نماند که عدم انتخاب جایگزین برای این حوزه‌های مدیریتی تنها مختص بانک مرکزی نیست چراکه در وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز هنوز سید شمس‌الدین حسینی جانشینی برای معاون بانک و بیمه این وزارت‌خانه منصوب نکرده است.

وزیر اقتصاد در جلسه استیضاحش در مجلس و در جمع نمایندگان خانه ملت اعلام کرد که با استعفای اصغر ابوالحسنی موافقت کرده است.

با وجود این موافقت و استعفاء هنوز ابوالحسنی در وزارت امور اقتصادی و دارایی و البته در سمت معاون بانک و بیمه مشغول فعالیت است.

ابوالحسنی نشان داد که مدیران مستعفی با وجود موافقت وزیر با استعفای‌شان می‌توانند در سمت خود باقی بمانند تا شاید بعد از گذشت ماه‌ها و صلاحدید مدیران ارشد فرد دیگری جایگزین آنها شود.

برخی از مسئولان وزارت اقتصاد در توجیه این اقدام می‌گویند هنوز آقای وزیر کسی را بعنوان جایگزین ابوالحسنی انتخاب نکرده است.

با این حساب هنوز بهمنی و حسینی نتوانستند افرادی را برای این حوزه‌های حساس مدیریتی بانکی و اقتصادی انتخاب کنند.
نظرات بینندگان