arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸

هلال احمر: کمک‌های مردم به سیل‌زدگان رکورد زده‌ است

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه با واریز بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان کمک نقدی برای سیل زدگان از سوی مردم، رکورد کمک‌های نقدی کرمانشاه شکسته شد، ابراز امیدواری کرد که با توجه به حجم بسیار زیاد خسارات این کمک‌ها باز هم افزایش پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه با واریز بالغ بر 65 میلیارد تومان کمک نقدی برای سیل زدگان از سوی مردم، رکورد کمک های نقدی کرمانشاه شکسته شد، ابراز امیدواری کرد که با توجه به حجم بسیار زیاد خسارات این کمک ها باز هم افزایش پیدا کند.

علی اصغر پیوندی گفت: تا عصر روز گذشته (یکشنبه 18 فروردین) مردم بالغ بر 65 میلیارد تومان به حساب­ های هلال احمر پول نقد واریز کردند و اقلام زیستی تحویلی به هلال احمر هم بالغ بر 25 میلیارد تومان است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: این کمک ها ناشی از این است که دیگر عزیرانی که دچار سیل نبودند و مشکلات برف و کولاک نداشتند، به فکر دیگر هموطنان بودند و تلاش و همت بسیار بلندی به خرج دادند که امیدواریم این کمک ها باز هم افزایش پیدا کند چرا که حجم خسارات بسیار زیاد است و برآوردهای اولیه نشان می دهد که خسارت سیل در استان های لرستان، ایلام، خوزستان، گلستان و مازندران بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از 26 اسفند ماه سال 97 در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مرکزی و شرقی استان شد و به 9 نقطه شهری و بیش از 170 روستا در بخش های مختلف خسارت زد.

در روزهای آغازین سال جدید هم بارش بیش از 300 میلیمتر باران در 35 ساعت که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد بطوریکه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی استان شد.

5 فروردین 98 نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودروها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر ده ها کشته و مصدوم برجای گذاشت.

از سوی دیگر بارندگی های شدید در مناطق بالادست حوضه های کارون، دز و کرخه در 2 هفته اخیر سبب آبگرفتگی روستاهای و شهرهای حاشیه این رودخانه ها در شهرستان های دشت آزادگان، شوش، حمیدیه، شوشتر، اهواز و کارون شده است.

همزمان با آغاز موج دوم بارش‌های فروردین، بسیاری از شهرهای و روستاهای استان لرستان نیز درگیر سیلاب‌ شدند. شهرهایی مانند پلدختر،‌ دورود، خرم‌آباد،‌ الیگودرز و ... در محاصره سیل قرار گرفتند؛ تا جایی که امکان امدادرسانی هوایی به شهر پلدختر و برخی از روستاها وجود نداشت.

تمام ارکان کشور اعم از دولت، نیروهای امداد و نجات، ارتش، سپاه و سایر نهادهای دولتی و خصوصی به صورت هماهنگ و یکدل کمک به سیل زدگان و رفع دغدغه های مردم را در اولویت امور خود قرار داده و آستین همت بالا زده اند تا به بهترین نحو و در سریعترین زمان از آلام و مشکلات مردم بکاهند.

بنا به اعلام جمعیت هلال احمر هموطنان نوع دوست کشورمان در صورت تمایل از روش های زیر همچنان می توانند به سیل زدگان کمک نمایند: شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد همه بانک‌ها و همچنین کد دستوری # 112780* به همراه شماره کارت 6104337999999996 بانک ملت و نیز 5894631850259730 بانک رفاه برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به سیل زدگان در نظر گرفته شده است.

همچنین از طریق گزینه نیکوکاری اپلیکیشن آپ کمک های مردمی برای سیل زدگان به حساب جمعیت هلال احمر واریز خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان