arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸

5 درصد از اعتبارات کمیته ملی المپیک پرداخت نشد

سخنگوی کمیته ملی المپیک گفت: پرونده اعتبارات بودجه سال 97 این نهاد ورزشی با تخصیص حدود 95 درصدی بسته شد اما همه فدراسیون ها بودجه کامل دریافت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«شاهرخ شهنازی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بودجه جاری سال گذشته کمیته ملی المپیک در مقایسه با سال های قبل تر افزایش داشته که در نهایت با همکاری دولت حدود 95 درصد اعتبارات تخصیص یافته شد.
وی ادامه داد: اما همه فدراسیون های ورزشی بودجه صد درصدی خود را دریافت کردند و حتی برخی هم بیش از این رقم را دریافت کردند.
اعتبارات کمیته ملی المپیک در سال گذشته 640 میلیارد ریال بوده که بخش اعظم آن پیش از بازی ‌های آسیایی 2018 از دولت دریافت و در اختیار فدراسیون ‌ها قرار گرفته بود.
همچنین این نهاد ورزشی در اقدامی نادر برای نخستین بار اعتبارات مصوب این کمیته به 46 فدراسیون ورزشی در سال 97 را به طور شفاف اعلام کرد و طی چهار مرحله تا مهر ماه گذشته 85 درصد از اعتبارات را به فدراسیون ها تخصیص داد.
در عین حال از محل بودجه سال گذشته 2 میلیارد و 254 میلیون و 759 هزار ریال برای هزینه البسه و تجهیزات، عوارض خروج ازکشور، هزینه لوازم و ملزومات و سایر هزینه ها اعزامی به بازی های المپیک جوانان 2018 آرژانتین اختصاص داد. همچنین هزینه های ارزی این نهاد برای کاروان اعزامی به بازی های المپیک نوجوانان در مجموع 117 هزار و 242 دلار بود که بیشترین پول تو جیبی به تیم فوتسال با چهار هزار و 800 دلار و کمترین آن به تیم سوارکاری با 300 دلار بوده است.
برای هزینه های اعزام کاروان ورزشی کشورمان به هجدهمین دوره بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا-پالم بانگ هم بیش از 135 میلیارد ریال تخصیص یافت.

نظرات بینندگان