arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰

سئوالات فرزند کردان از احمدی نژاد: چرا پدرم تنها ماند؟/ احمدی نژاد: کردان، پاک و سرافراز زندگی کرد و شرافتمندانه از دنیا رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم دومین سالگرد رحلت علی کردان وزیر اسبق کشور در بیان خصائص اخلاقی مرحوم علی کردان و در پاسخ به سوالاتی که فرزند وی در سخنان خود در این مراسم مبنی بر این‌که چرا صحنه استیضاح آن گونه طراحی شد و چرا بعضی‌ها هیاهو به پا کردند و این‌که چرا پدرش در آن صحنه تنها ماند، گفت: مرحوم کردان انسانی مومن بود و در طول زندگی خود همواره در خدمت انقلاب و مردم قرار داشت و پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایستادگی کرد و خداوند به او عنایت کرد تا در صحنه استیضاح تنها بایستد تا خط‌ها را مشخص کند.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، رییس جمهور با بیان این‌که مشخص بود که استیضاح کردان یک موضوع از پیش طراحی شده برای انجام کارهایی دیگر در سال 88 و مورد هجمه قرار دادن جبهه ناب انقلاب بود، اظهارداشت: استیضاح از یک وزیر که دچار اشتباه شده موضوعی عادی است که با سوال نمایندگان و پاسخ وزیر مربوط انجام می گیرد، اما در آن جلسه شاهد جوسازی‌ها و هجوم سنگین علیه وی بودیم و بی تردید تهمت و لجن پراکنی ارتباطی با استیضاح نداشت.
 
احمدی نژاد تصریح کرد: در آن دوران از رسانه‌های بیگانه تا برخی رسانه‌های داخلی و انسان‌های سستی که حتی در طول زندگی خود یک حرف درست نزده‌اند، همگی در یک خط ایستادند، تا قامت این مرد را بشکنند و این در حالی بود که مرحوم کردان می توانست کارهای دیگری انجام دهد.
 
وی ادامه داد: امروز نیز کسانی به وزیر ما می گویند به ما امکانات خاص ارائه بده تا با تو کاری نداشته باشیم، اما مرحوم کردان هرگز نخواست این گونه باشد و به تنهایی در برابر هجوه‌ها ایستاد.

احمدی نژاد با بیان این که مرحوم کردان پاک و سرافراز و شرافتمندانه زندگی کرد و شرافتمندانه نیز از دنیا رفت، اظهار داشت: شهادت می دهم که مرحوم کردان مردی پاک و دلسوخته انقلاب و آرمانهای انقلاب و مردم بود و در حد توان تلاش می کرد به مردم کمک کند.

رییس جمهور گفت: مرحوم کردان انسانی بود که با شرافت زندگی کرد و با شرافت از دنیا رفت و خوشا به حال کسانی که دین، توحید و ارزش‌های انسانی و اسلامی را با دنیا و ظواهر فریبنده آن عوض نمی کنند.
 
احمدی نژاد با اشاره به این‌که طول زندگی اهمیت ندارد و کیفیت زندگی مهم است، گفت: این‌که مرحوم کردان چند سال در این دنیا زندگی کرده، مهم نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد این است که وی انسانی پاک و خدمتگزار بود و بنده به عنوان خادم مردم، شهادت می دهم که کردان انسانی پاک و دلسوخته مردم و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بود و در حد توان تلاش می کرد تا به مردم کمک کند.
 
رییس جمهور دربخش دیگری از سخنان خود کربلا و حادثه عاشورا را یک دوره کامل مکتب دانست که در آن امام حسین (ع) با فداکاری ماموریت عظیمی را انجام داد و توانست چهره نفاق را برای همیشه تاریخ افشا کند.
 
وی افزود : داستان کربلا موضوعی جاری در تاریخ بوده و لحظه به لحظه آن انتخاب است و کسانی که یک عمر با خودخواهی و هوای نفس زندگی کرده‌اند، در صحنه‌های حساس نمی‌توانند کنار هم بایستند، این باعث می شود تا آثار رفتار آنها به جامعه منتقل شود.
 
رییس جمهور تصریح کرد: ملت ایران ملتی علوی، حسینی و مهدوی بوده و در خط نورانی ولایت و امامت قرار دارند.
 
وی با بیان این‌که امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، گفت: اوج کمال انسانی و تجلی همه زیبایی‌ها و ارزش های انسانی را می توان در قیام و حرکت امام حسین(ع) مشاهده کرد؛ چرا که عشق، اخلاص و فریاد و سکوت امام الگو، اسوه و در نقطه کمال است و به حقیقت، حادثه عاشورا صحنه هنرنمایی خداوند است که در آن عظمت، قدرت ، خلاقیت و همه صفات و اسما الهی در یک صحنه متجلی شده است.
 
رییس جمهور با اشاره به این‌که عاشورا و حرکت امام حسین(ع) و برنامه‌ریزی وعمل او یک دوره کامل توحید، امامت، ‌نبوت، عدل و معاد است، خاطر نشان کرد: تمامی حقیقتی که خداوند برای کمال انسان‌ها فرو فرستاده در صحنه کربلا و عاشورا در معرض دید همه تاریخ قرار گرفت و کربلا در واقع اوج توحید، عشق ، محبت و اخلاص است.
 
احمدی نژاد با اشاره به این‌که کربلا راه انسانی زیستن و تحقق همه آرمان‌ها و اهداف پیامبران در طول تاریخ بوده و امام حسین (ع) در عاشورا راه درست و صراط مستقیم الهی را ترسیم کرده و اوج ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند ، گفت: حادثه عاشورا اتفاقی بزرگ و برنامه ریزی دقیق و ظریف از ناحیه امام حسین (ع) برای تفکیک اسلام ناب محمدی از خط نفاق، خودخواهی، قدرت پرستی ها و کسانی بود که دنیا و قدرت طلبی را تحت پوشش دینداری و جانشینی پیامبر (ص) توجیه کرده و به دنبال ظلم و فساد و خیانت‌های خودشان به نام پیامبر بودند.
 
رییس جمهور با بیان این‌که بدترین ظلم به جامعه بشری، ظلمی است که از ناحیه مدعیان اعمال می شود، گفت: این ظلم خطرناک ترین و ناجوانمردانه ترین ظلمی است که علیه دین و ارزش های الهی می تواند به انجام برسد.
 
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: در زمان امام حسین(ع) کسانی که به توحید و ارزش های الهی باور و اعتقادی نداشتند و به دنبال سلطه بر جامعه و غارت مردم و ادامه حکومت خود بودند، مدعی حق شدند، در چنین شرایطی که دنیا طلبی‌ها و خودخواهی‌ها عمومیت یافته و در جامعه سیطره پیدا کند و مشروعیت خود را به نام حق بر جامعه تحمیل می کند، تفکیک حق از باطل دشوار است، اما امام حسین(ع) با فداکاری ماموریت عظیم خود را انجام داد و چهره نفاق را برای همیشه تاریخ افشا کرد.
نظرات بینندگان