arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸

آغاز نصب زنجیره ۲۰ تایی سانتریفیوژ IR۶ در نطنز / روحانی: هر سال یک بخش مهم سایت نطنز تکمیل و افتتاح می‌شود

آغاز نصب زنجیره ۲۰ تایی سانتریفیوژ IR۶ در نطنز با فرمان رئیس جمهور اعلام شد. روحانی گفت: برای ما خوشحال کننده است سایت نطنز در هر سال یک بخش مهم آن تکمیل و افتتاح می‌شود. امسال بخش پسمانداری افتتاح شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آغاز نصب زنجیره ۲۰ تایی سانتریفیوژ IR۶ در نطنز با فرمان رئیس جمهور اعلام شد.

به گزارش فارس، امروز (سه‌شنبه) در سیزدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای با فرمان حسن روحانی رئیس جمهور آغاز نصب زنجیره ۲۰ تایی IR۶ در نطنز اعلام شد.

حسن روحانی همچنین راه‌اندازی مرکز ملی مهندسی و فناوری خلا ایران در فردو را اعلام کرد و گفت:‌ بسیار خوشحالیم فردو هر روز صنعت جدیدی در آن نصب می‌شود. فردوی که آرزوی دشمنان این بود برای همیشه بسته شود. فردو هر رزو میزبان یک تکنولوژی جدید است و امروز خوشحالیم یک مرکز ملی بسیار مهمی در فردو افتتاح می‌شود و باز در آینده فردو میزبان فناوری‌های دیگر خواهد بود

در این مراسم همچنین مرکز مدیریت پسماند غنی سازی در مجتمع غنی سازی نطنز (شهید احمدی‌روشن) بهره‌برداری شد.

روحانی گفت: برای ما خوشحال کننده است سایت نطنز در هر سال یک بخش مهم آن تکمیل و افتتاح می‌شود. امسال بخش پسمانداری افتتاح شد.

وی به نام خداوند بزرگ و با برکت ایام مبارک ماه رجب و ایاد شعبانیه راه‌اندازی رفع آلودگی و مدیریت پسماندسازی در سایت نطنز را اعلام کرد.

دستگاه شتاب دهنده الکترون خطی پزشکی به نام امید نیز دستاورد دیگری بود که امروز با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

در این مراسم از پنج دستاورد هم رونمایی شد.

روحانی در این باره گفت: با تشکر از زحماتی که سازمان در زمینه سلامت مردم فعالیت می‌کند. به نام خداوند بزرگ و با توسل به روح سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین طراحی و ساخت شتاب دهنده خطی پزشکی ۶ ام دی در اصفهان شهرک سلامت را افتتاح کنید.

علی اصغر زارعان دستیار رئیس سازمان انرژی اتمی در امور اجرایی و دبیر ستاد برگزاری مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای روز یکشنبه (۱۸ فروردین ماه) در نشستی خبری در این باره عنوان کرد: امسال ۱۱۴ دستاورد رونمایی می‌شود، البته ۱۵۵ دستاورد به دبیرخانه و ستاد مراسم واصل شده و بعد از ممیزی ۱۱۴ دستاورد انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: ۵ دستاورد داخل سالن اصلی رونمایی می‌شود و ۴ دستاورد به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی می‌شود شامل دو دستاورد در سایت نطنز (شهید احمدی روشن) که پروژه‌های بسیار ویژه‌ای است و یکی از آن‌ها حتی در بعد بین‌المللی می‌تواند اثربخش باشد. یک پروژه ملی در فردو و یک پروژه هم در اصفهان.
وی افزود: ۱۰۵ دستاورد در سالن جنبی محل برگزاری مراسم با حضور رئیس جمهور، تعدادی از وزرا و مسئولان کشوری و لشکری رونمایی خواهد شد.

نظرات بینندگان