arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰

اوباما: من لیاقت این را دارم که بار دیگر رئیس‌جمهور شوم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


فارس: رییس جمهور آمریکا در سخنانی مدعی شد که به دلیل اتخاذ سیاست‌های درست در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه جلوگیری از وقوع مجدد رکود اقتصادی، لیاقت این را دارد که 4 سال دیگر به عنوان رییس جمهور در کاخ سفید بماند.

باراک اوباما که در مصاحبه‌ای با برنامه شصت دقیقه شبکه تلویزیونی سی بی اس، مدعی شد: من به دلیل انجام برخی سیاست‌ها که منجر جلوگیری از وقوع مجدد بحران اقتصادی، کاهش هزینه‌های بهداشت و سلامت مردم و دادن اطمینان به مردم آمریکا از بابت این که قوانین سخت‌گیرانه تری بر ضد وال استریت وضع خواهد شد، و در عین حال موفقیت در حذف اسامه بن لادن رهبر القاهده لیاقت این را دارم که بار دیگر رییس جمهور آمریکا باشم.
 
بر اساس این گزارش، اوباما در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در زمینه اقتصادی موفقیت‌های زیادی در دولت وی حاصل شده است، تصریح کرد: ما قصد داریم در دوره دوم ریاست جمهوری نیز به این سیاست‌ها ادامه دهیم.
 
رییس جمهور آمریکا با پیش بینی این که جمهوری‌خواهان در صورت پیروز شدن تنها برای مدت کوتاهی سیاست‌های وی را دنبال خواهند کرد، ادامه داد: برایم مهم نیست که کاندیدای نهایی جمهوری‌خواهان چه کسی خواهد بود، چرا که هم میت رومنی فرماندار سابق ماساچوست و هم نیوت گینگریچ رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا هر دو یک فلسفه دارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام این که بازگرداندن آمریکا به وضعیت غول اقتصادی دنیا یک پروژه طولانی مدت است که نیازمند سپری کردن زمانی بیشتر از یک دوره ریاست جمهوری است و روسای جمهور دوره‌های دیگر نیز باید برای آن تلاش کنند.
 
اوباما با بیان این که مردم آمریکا باید در مورد حل مشکلات اقتصادی صبور باشند، افزود: با توجه به این که امیدواری برای کاهش نرخ بیکاری به زیر 8 درصد در سال آینده وجود دارد، مردم باید صبور و بردبار باشند. چرا که تحقق این مسئله کاملا ممکن است.
 
این گزارش در ادامه می‌افزاید: این ادعای اوباما در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد موضوع و مبحث اصلی در رقابت‌های ریاست جمهوری مسائل اقتصادی خواهد بود، چرا که نامزدهای جمهوری خواهان سیاست‌های اقتصادی اوباما را به عنوان موضوع اصلی کمپین خود برای رقابت با وی قرار داده‌اند.
 
در پایان این گزارش آمده است: اگرچه در ماه گذشته 120 هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد و نرخ بیکاری به کمتر از 8.6 درصد کاهش یافته است، اما این روند بهبود شرایط بیکاری بسیار متزلزل و شکننده است و سرعت آن با توجه به شرایط کافی و مناسب نیست. این سخنان آلن کروگر رییس شورای مشاورین اقتصادی کاخ سفید است که در هفته گذشته بیان شده است.
نظرات بینندگان