arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰

ایران: داوود و محمود احمدی نژاد، داستان هابیل و قابیل!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


روزنامه ایران با چاپ ویژه نامه ای سیاسی اقدام به بررسی ریزش های دولت نهم نمود.
 
در این گزارش با تجلیل از صادق محصولی، غلامحسین الهام و کامران باقری لنکرانی که از اعضای جبهه پایداری هستند، از علی لاریجانی به عنوان استاد سیاست نام برده شده است. گزیده های برخی مطالب پیرامون ریزش های دولت نهم به شرح زیر است:

داوود و محمود احمدی نژاد، داستان هابیل و قابیل!
ایران با کذب خواندن اتهامات داوود احمدی نژاد به برخی مسئولان دولتی و اعضای جریان انحرافی، نوشت: نکته جالب توجه در اکثر اتهامات داوود احمدی‌نژاد دروغ بودن آنها است. از اتهام خوب دانستن رژیم صهیونیستی و ادعای امام زمان بودن! تا ادعای مضحک ملاقات رئیس دفتررئیس‌جمهور با جک استراو در سال 76، یعنی سالی که وی اصولاً هنوز وزیر امور خارجه انگلستان نشده بود! با این همه اظهارات ضد و نقیض، امروز شاید بتوان به یاد داستان هابیل و قابیل افتاد. داستانی از جنس تاریخ که عبرت‌ها در دل خود دارد.

صفار اگر در دولت می‌ماند هم همین مواضع را داشت؟
روزنامه ایران با اشاره به فعالیتها و موضع گیری های محمد حسین صفار هرندی در دوران مسئولیتش در وزارت ارشاد و پس از آن آورده: وی روزی در قامت یک مدافع ظاهر می‌شود و روز دیگر در قامت یک نابودگر. مرد کیهانی دولت نهم، امروز بیش از هر شخص دیگر منتقد دولت دهم است. آیا صفار اگر در دولت می‌ماند هم همین مواضع را داشت؟

متکی، رئیس ستاد انتخابات لاریجانی
ایران با انتقاد از عملکرد منوچهر متکی در دوران تصدی وزارت امور خارجه نوشت: وی که در دوران وزارتش مدعی بود سیاست خارجی ما حرف آخر را در جهان می‌زند اما به خاطر نوع عملکردش با انتقاداتی از درون و بیرون دولت مواجه بود. این روند تا آنجا ادامه داشت که رئیس‌جمهور برای پوشش ضعف‌های موجود مجبور به استفاده از نماینده‌های ویژه شد.هرچند بسیاری از افراد معتقدند بار سیاست خارجی دولت نهم بیشتر بر دوش شخص رئیس‌جمهور سنگینی می‌کرده اما متکی که در دولت دهم هم همراه احمدی‌نژاد شده بود به این راحتی حاضر به ترک پستش نبود. برهمین اساس سخنگوی وزارت امور خارجه در تاریخ 17 شهریور 89 خبر استعفای منوچهر متکی را که برخی رسانه‌های خارجی آن را منتشر کرده بودند، بی‌پایه و اساس خواند و آن را تکذیب کرد. در چنین فضایی که اکثریت رسانه‌ها به دنبال جایگزین متکی بودند، سرانجام حکم برکناری متکی منتشر شد.

بذرپاش و بازگشت به اردوگاه اصلی
روزنامه ایران درباره مهرداد بذرپاش رئیس سابق سازمان ملی جوانان نوشت: بذرپاش که این اواخر بیشتر با جبهه پایداری‌ها در رفت‌وآمد بود، در روزهای گذشته به ناگهان در کمیته وحدت اصولگرایان سمت گرفت و درواقع به اردوگاه اصلی سیاسی خود بازگشت.
نظرات بینندگان