arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸

پیش‌بینی آغاز بارش‌های جدید از جمعه/ بارش هفته بعد خوزستان و لرستان شدید نیست

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از فعالیت موج بارشی جدید در ایران از جمعه (۲۳ فروردین) خبر داد و گفت: بارش‌ها سیل‌آسا نیست اما احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از فعالیت موج بارشی جدید در ایران از جمعه (۲۳ فروردین) خبر داد و گفت: بارش‌ها سیل‌آسا نیست اما احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از جمعه شب (۲۳ فروردین) یک سیستم بارشی از غرب وارد ایران می‌شود، اظهارکرد: این سامانه در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۴ و ۲۵ فروردین) سبب بارش باران در جنوب کشور در استان‌های بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان می‌شود که این بارش‌ها همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر شنبه (۲۴ فروردین) تا صبح روز دوشنبه (۲۶ فروردین)، نیمه شرقی ایران تحت تاثیر سامانه بارشی قرار دارد که بارش‌ها در شرق مازندران و استان گلستان قابل توجه‌تر و شدیدتر خواهد بود و می‌تواند طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر را به دنبال داشته باشد.
بارش ۱۰۰ میلی‌متری در مازندران و گلستان

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد مفهوم بارش تجمعی که امروز در کانال‌های مختلف خبری مطرح شد، تصریح کرد: بارش تجمعی به مجموع مقدار بارش طی ۲۴ ساعت گفته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مجموع بارش‌ها در شمال کشور در شرق مازندران و گلستان از شنبه تا صبح دوشنبه (۲۴ تا ۲۶ فروردین) حدود ۱۰۰ میلی‌متر باشد.

وظیفه در پاسخ به این پرسش که آیا از شنبه (۲۴ فروردین) بارش‌ها سیل‌آسا خواهد بود و همه مناطق کشور را فرا می‌گیرد، گفت: از شنبه بارش‌ها سیل‌آسا نیست. بارش‌های بهاری است البته باید نکات ایمنی برای جلوگیری از طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی لحاظ شود. ضمن اینکه شمال کشور به دلیل وجود آبگرفتگی شرایط خاصی دارد.
بارش هفته بعد خوزستان و لرستان شدید نیست

وی با بیان اینکه مناطق جنوب غرب ایران چندان تحت تاثیر این سامانه بارشی نخواهد بود، گفت: در این مناطق بارش داریم اما چندان شدید نیست و شدت این سامانه به اندازه سامانه‌های قبلی نخواهد بود که بتواند آسیب جدی وارد کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت بارش‌ها در استان‌های خوزستان و لرستان اظهار کرد: در خوزستان بارش داریم اما در شمال این استان و استان‌های لرستان و ایلام بارش‌ها خیلی شدید نیست.

وی ادامه داد: برای روز دوشنبه (۲۶ فروردین) استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش خواهند داشت.

گفته می‌شود که هواشناسی اروپا زنگ خطر را برای هفته آینده به صدا درآورده است، وظیفه در پاسخ به این پرسش که آیا اید ادعا صحت دارد، گفت: نه این شایعه است و زنگ خطری در کار نیست.

وظیفه تاکید کرد: تا روزهای ابتدایی هفته آینده خروجی مدل‌ها ممکن است تغییراتی داشته باشد. به همین علت اطلاعات به‌طور مرتب به روزرسانی می‌شود.

نظرات بینندگان