arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

رویاهای ابری گوگل در مسیر آسیا / سرویس «گوگل کلود» به کره جنوبی صادر می شود

گزارش ها حکایت از آن دارند که قرار است سرویس گوگل کلود به کره جنوبی صادر شود. البته این سرویس در سالت لیک سیتی در ایالات متحده نیز توسعه خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش ها حکایت از آن دارند که قرار است سرویس گوگل کلود به کره جنوبی صادر شود. البته این سرویس در سالت لیک سیتی در ایالات متحده نیز توسعه خواهد یافت.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، قرار است گوگل کلود به کره جنوبی و سالتلیک سیتی گسترش یابد. این غول فناوری اعلام کرد که محصولاتی را شامل اطلاعات ذخیره سازی داده ها و خدمات شبکه به دو منطقه جدید توسعه می دهد؛ سئول در کره جنوبی و سالتلیک سیتی در ایالات متحده.

ساندار پیچای مدیر اجرایی گوگل در این خصوص گفت: " خدمات ابری ما موسوم به گوگل کلود یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های گوگل است و ما در این زمینه بسیار با سابقه هستیم."

در حالی که گوگل سرویس های ابری خود را به سئول و سالت لیک سیتی می برد، اما این شرکت اعلام کرده است که هیچ گونه سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات مانند تاسیس مراکز داده در این شهرها انجام نخواهد داد. گوگل اعلام کرده است که خدمات ابری خود را تا  سال 2020 در 23 منطقه جهان، از جمله فنلاند، بمبئی، سیدنی و هنگ کنگ در دسترس کاربران خواهد گذاشت.

دومینیک پریوس، یکی از مدیران محصولات گوگل در این خصوص گفت: "ما سرمایه گذاری عظیمی در زمینه زیرساخت، زمان ارائه و مهندسی محصولات انجام داده ایم تا این کار را به ثمر برسانیم. آسیا یک منطقه بزرگ رشد، نه فقط برای گوگل کلود، بلکه به طور کلی برای هر نوع از سرمایه گذاری است."

کسب و کار ابری گوگل برای این غول تکنولوژیکی بسیار مهم است زیرا تلاش می کند درآمدزایی جدیدی از کسب و کارهای فضای ابری برای خود ایجاد کند. این موضوع نه تنها برای گوگل مهم است بلکه شرکت های مشهور دیگری مثل آمازون و مایکروسافت  نیز به دنبال توسعه فعالیت های خود در این فضا هستند.

ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت گوگل سال گذشته، گفت که فروش این شرکت از کسب و کار در حوزه فضای ابری در حال حاضر بیش از 1 میلیارد دلار در هر سهم است.اما همانطور که این زمینه رشد کرده است، تجارتی بحث برانگیز نیز ایجاد کرده است. کارکنان گوگل طی سال گذشته اعتراض کردند که بخش مرتبط با گوگل کلود نباید در پروژه  دولتی "ماون" حور داشته باشد. این پروژه ، یک طرح وابسته به پنتاگون برای استفاده از هوش مصنوعی با هدف بهبود تجزیه و تحلیل فیلم های پهبادها بود. در پاسخ به اعتراضات، گوگل اعلام کرد که قرارداد را تمدید نخواهد کرد.

مدت کوتاهی پس از این اعتراض نیز ساندار پیچای، اساسنامه ای اخلاقی را برای شرکت به عنوان نقشه راه تکنولوژی هوش مصنوعی ایجاد کرد. این دستورالعمل ها شامل تعهداتی است که هیچگاه گوگل هوش مصنوعی را برای ایجاد تسلیحات استفاده نکند و فقط فناوری هایی را ایجاد کنند که از لحاظ اجتماعی سودمند هستند، هرچند این اساسنامه گوگل را از کار با ارتش منع نکرده است.

 

 

 

نظرات بینندگان