arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰

شکایت جدید مجلس از دولت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نماینده مجلس از تهیه طرح جدید شکایت از دولت از سوی برخی نمایندگان مجلس خبرداد و خاطرنشان ساخت: شکوائیه جدید مجلس از دولت در قالب دو محور اساسی تهیه شده است؛ بر طبق بند 'ب' ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه دولت باید 3 هزار میلیارد دلار اعتبار به وزارت بهداشت پرداخت می کرد، همچنین دولت موظف به تخصیص 3 هزار میلیارد دلار اعتبار برای تقویت بنیه دفاعی – امنیتی کشور بوده است اما تاکنون اعتبار هیچکدام از این دستگاه ها پرداخت نشده است.

 در حالی روز گذشته رییس دیوان محاسبات کشور صراحتا از تخلفات دولت و شخص رییس دولت در عدم اجرای قوانین انتقاد و عنوان کرد تخلفات در سطح رئیس دولت و هیأت دولت همچنان ادامه دارد، که از بهارستان نیز خبرهایی مبنی بر کلید خوردن شکایت جدیدی از دولت به دلیل استنکاف از قانون و عدم پرداخت اعتبارات حوزه بهداشت و درمان و بخش نظامی - دفاعی کشور به گوش می رسد. 

"انوشیروان محسنی بندپی" در گفت وگو با فردا از تهیه طرح جدید شکایت از دولت از سوی برخی نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: تخلفات دولت در عدم اجرایی کردن قوانین مصوب مجلس همچنان ادامه دارد و با وجود تذکرات پی در پی نهادهای نظارتی گویا دولت تصمیمی برای قرار گرفتن در مسیر قانون ندارد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: شکوائیه جدید مجلس از دولت در قالب دو محور اساسی تهیه شده است؛ بر طبق بند "ب" ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه دولت باید 3 هزار میلیارد دلار اعتبار به وزارت بهداشت پرداخت می کرد، همچنین دولت موظف به تخصیص 3 هزار میلیارد دلار اعتبار برای تقویت بنیه دفاعی – امنیتی کشور بوده است اما تاکنون اعتبار هیچکدام از این دستگاه ها پرداخت نشده است.
 


نماینده نوشهر در مجلس با بیان اینکه این شکایت در قالب ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس تهیه خواهد شد، خاطرنشان ساخت: براساس این ماده چنانچه هر یک از نهادها و دستگاه ها از اجرای قانون سرباز زنند این حق برای نمایندگان مجلس وجود دارد که از آن نهاد و دستگاه به قوه قضائیه شکایت کنند و تخلفات اخیر دولت نیز در قالب همین ماده تهیه و تقدیم قوه قضائیه خواهد شد.

ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس چه می گوید؟
هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجراء قانون یا اجراء ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره 2- درصورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(89) قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
0
0
بس كنين تو رو خدا !!!!
نظرات بینندگان