arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸

افزایش جهانی غیرسیگاری‌های مبتلا به انسداد ریه

نتایج مطالعه جدید نشان می دهد افراد بزرگسال جوان و زنان مبتلا به دیابت نوع2 در معرض افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی و مرگ ناشی از آن قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج مطالعه جدید نشان می دهد افراد بزرگسال جوان و زنان مبتلا به دیابت نوع2 در معرض افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی و مرگ ناشی از آن قرار دارند.

دکتر «نوید ستار»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه گلاسکو اسکاتلند، در این باره می‌گوید: «ما باید در کنترل فاکتورهای پرخطر در جمعیت جوان‌تر مبتلا به دیابت نوع۲ و بخصوص زنان، جدیت بیشتری داشته باشیم.»

در این مطالعه، تیم تحقیق داده‌های جمع آوری شده بین سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۴ را از بیش از ۳۱۸ هزار فرد مبتلا به دیابت نوع۲ در سوئد بررسی کردند. آنها همچنین داده‌های مربوط به بیش از ۱.۵ میلیون نفر فاقد این بیماری را در قالب گروه کنترل بررسی کردند و این دو گروه را به مدت ۵ سال مورد مقایسه قرار دادند.

آنها دریافتند افرادی که قبل از سن ۴۰ سال مبتلا به دیابت تشخیص داده می‌شوند وضعیت بدتری دارند. آنها در معرض بیشترین خطر سکته، حمله قلبی، نارسایی قلبی، اختلال تپش قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی و مرگ قرار دارند.

همچنین به طورکلی زنان بیش از مردان در معرض ریسک بیماری قلبی و مرگ قرار دارند.

این یافته‌ها در مورد افراد مسن، کمتر نگران کننده است. محققان دریافتند افزایش ریسک مرگ، بدون توجه به علت آن، برای افراد مبتلا به دیابت نوع۲ در سن ۸۰ سال به بالا به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد و همانند افراد همسن فاقد بیماری دیابت است.

ستار در ادامه عنوان می‌کند: «مطالعه ما نشان می‌دهد هر چقدر سن ابتلاء به دیابت نوع۲ پایین‌تر باشد، خطر بروز بیماری و مشکلات قلبی هم افزایش می‌یابد.»

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان