arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸

سناتور آمریکایی: پیروزی نتانیاهو تهدیدی برای راه‌حل دو کشوری است

دایان فاینستاین، سناتور آمریکایی گفت که موفقیت بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل می‌تواند امیدهای باقیمانده به راهکار دو کشوری برای حل مساله اسرائیل و فلسطین را به باد دهد.بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل پس از انتخابات روز سه‌شنبه قصد دارد تا دولت ائتلافی حاکم و آتی اسرائیل را با حزب راستگرای خود موسوم به لیکود و متحدان مذهبی و ناسیونالیست سنتی خودش تشکیل دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سناتور دموکرات آمریکایی تاکید کرد، موفقیت بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل می‌تواند امیدهای باقیمانده به راهکار دو کشوری برای حل مساله اسرائیل و فلسطین را به باد دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دایان فاینستاین، سناتور آمریکایی گفت: تنها راه برای اسرائیل برای حفظ وجهه یهودی و دموکراتیک حمایت از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی است. امیدوارم انتخابات اخیر یک راهکار مسالمت‌آمیز دو کشوری را به باد ندهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از انتخابات روز سه‌شنبه قصد دارد تا دولت ائتلافی حاکم و آتی اسرائیل را با حزب راستگرای خود موسوم به لیکود و متحدان مذهبی و ناسیونالیست سنتی خودش تشکیل دهد.

سناتور فاینستاین از نتانیاهو درخواست کرد تا وعده‌های انتخاباتی مبنی بر الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را رها کند زیرا به باور او این اقدام "راه‌حل دو کشوری را می‌کشد." این سناتور تاکید کرد، تداوم اشغال نظامی در کرانه باختری تا ابد پایدار نخواهد بود.

نظرات بینندگان