arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰

شيوه جديد آدرس‌دهي مطالب وبلاگها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در سالهاي گذشته از يک شيوه براي آدرس دهي مطالب وبلاگهاي زيرمجموعه سايت بلاگفا استفاده شده است و بطور مثال آدرس يک مطلب بصورت news.blogfa.com/post-170.aspx بوده است كه با توجه به سابقه چندين ساله اين شيوه آدرس دهي و همچنين وجود ميليونها صفحه از وبلاگهاي کاربران در موتورهاي جستجوگر تغيير کلي اين شيوه مي‌توانست موقعيت وبلاگهاي کاربران در موتورهاي جستجوگر را تضعيف کند. در امکان جديدي که به سايت اضافه شده است کاربران مي‌توانند با حفظ آدرس صفحات وبلاگ با شيوه آدرس دهي قديمي، از شيوه آدرس دهي جديدي براي مطالب وبلاگ خود استفاده کنند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، بلاگفا اعلام كرد: در حال حاضر علاوه بر پشتيباني از شيوه آدرس‌دهي قبلي دو شيوه ديگر نيز قابل انتخاب هستند در يکي از اين روشها آدرس مطالب به طور مثال بصورت news.blogfa.com/post/170 خواهد بود و همچنين شيوه آدرس دهي آرشيو مطالب(تاريخي، موضوعي و براساس نويسنده) نيز تغيير مي‌کند. شيوه اشاره شده شيوه پيشنهادي سايت بوده و در وبلاگهاي جديد نيز بصورت پيش فرض از اين شيوه آدرس دهي استفاده خواهد شد.

همچنين در دومين شيوه، عنوان مطلب نيز در آدرس صفحات قيد خواهد شد و بطور مثال آدرس يک مطلب اينچنين خواهد بود (/با-قانون-جرائم-رايانه-اي-آشنا-شويد/http://news.blogfa.com/post/144). اين شيوه مي‌تواند تاثير مثبتي در موقعيت و همچنين در دسترس بودن محتواي وبلاگها را در موتورهاي جستجوگر داشته باشد و براي کاربراني که اين مسئله براي آنها اهميت بالايي دارد ميتواند بسيار مفيد باشد هرچند به دليل طولاني کردن آدرس، خوانايي آنرا کمتر و لينک دادن به صفحات و مطالب را سخت‌تر مي‌کند.

بلاگفا در ادامه آورده است: کاربران مي‌توانند در هر زماني شيوه آدرس دهي مطالب خود را تغيير دهند و البته پيشنهاد ميکنيم در بلند مدت تنها از يک شيوه آدرس دهي استفاده کنند تا موقعيت وبلاگ خود را در موتورهاي جستجوگر حفظ کنند. لازم به ذکر است هر چند همزمان از هر سه شيوه آدرس دهي براي دسترسي به مطالب وبلاگها پشتيباني مي‌شود اما تغيير در شيوه آدرس دهي حداقل در کوتاه مدت ميتواند در موقعيت مطالب يک وبلاگ در موتورهاي جستجوگر تاثير منفي داشته باشد.

کاربران سايت مي‌توانيد در بخش تنظيمات وبلاگ(در پنل مديريت وبلاگ) شيوه آدرس دهي مطالب را انتخاب کنند.
نظرات بینندگان